"توربجورن جاگلند" دبير شوراي اروپا روز گذشته از اقدام ارتش مصر در برکنار کردن "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر از قدرت به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  حريت، دبير شوراي اروپا با انتشار بيانيه اي در اين رابطه با اشاره به "مشروعيت" سياسي قدرت مرسي افزوده است "مرسي از طريق انتخاباتي مبتني بر اصول مردم سالاري به قدرت رسيد اما برکنار کردن وي از قدرت منطبق با اصول مردم سالاري نبود. ما مي بايستي نگراني عميق خود نسبت به بازداشت يک رهبر از سوي نظاميان مصر را ابراز نماييم چرا که رييس جمهور مخلوع مصر از طريق سازوکاري مبتني با اصل مردم سالاري به قدرت رسيده بود. اين موضوع نشان مي دهد که گام بعدي اي که در مصر برداشته خواهند شد از اهميت زيادي برخوردار هستند."

دبير شوراي اروپا در ادامه بيانيه اش با اشاره به لزوم گذار سياسي مسالمت آميز در مصر افزوده است "مصر نيازمند گذار سياسي طبق فرايندي مسالمت آميز و به دور از خشونت است. اين فرايند تنها از طريق انتخابات عملي نمي شود بلکه مي بايستي سازوکارهاي لازم براي تضمين کارکرد صحيح آن وجود داشته باشد تا از اين طريق مردم سالاري در مصر در تمامي سطوح و در تمامي دوره ها جريان داشته باشد."


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: دبیر ، شورای ، اروپا ، مصر ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار