نوای ساز و آواز گروه ادیب به خوانندگی محمد معتمدی با اشعاری از فاضل نظری و با همراهی نی هوشمند عبادی، تار هادی آذرپیرا و دیگر اعضای این گروه در تالار وحدت پیچید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی ، شامگاه پنج شنبه 13 تیر ماه کنسرت گروه ادیب به خوانندگی محمد معتمدی با حضور سهیل محمودی، حسین علیشاپور ساعت 21:30 شب در تالار وحدت برگزار شد.
اجرای بخش اول این کنسرت که به رسم معمول با بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی این گروه همراه بود به روح چهره‌های مانای موسیقی ایران، استاد جلیل شهناز، حسن کسایی، فریدون حافظی و احمد ابراهیمی تقدیم شد.
این بداهه‌نوازی‌ها که با تار آذرپیرا که نوای محمدرضا لطفی را تداعی می کرد، آغاز شد، با نی عبادی و تمبک مستنبط ادامه یافت و در نهایت با آواز معتمدی همراه شد. اشعار فاضل نظری به آوازهای معتمدی راه پیدا کرد و او اولین آواز خود را با این بیت آغاز کرد: ناگزیر از سفرم، بی‌سر و سامان، چون باد/ به گرفتارِ رهایی نَتَوان گفت آزاد ...
بخش دوم این کنسرت با پیش درآمدی از گروه ادیب آغاز شد و در آن نوا سلیمانی نوازنده عود و سهیل سعادت نوازنده دف نیز همراه شدند. در ابتدا معتمدی با خیر مقدم و تشکر به نام های سهیل محمودی، غلامرضا رضایی و حسین علیشاپور اشاره و بیان کرد: قسمت اول برنامه بداهه بود. یعنی از پیش تعیین‌شده نبود جز اینکه اشعاری از فاضل نظری برای آوازهای این کنسرت انتخاب شد و حالا من می خواهم از سهیل محمودی قول بگیرم تا در اجراهای بعدی چند ترانه هم در خدمت وی باشم.
یکی از تصنیف هایی که اجرا شد با نام "ناله ای کن" از مولانا بود که اینگونه آغاز شد: ناله ای کن عاشقانه درد محرومی بگو / پارسی گو ساعتی و ساعتی رومی بگو.
اجرای پنجشنبه شب معتمدی شاید همچون اجراهای سابق پر شور و خروش نبود اما باز هم توانست رضایت مخاطبانش را جلب کند. واقعیتی که خود معتمدی هم در پایان اجرا بر آن صحه گذاشت و با عذرخواهی از تماشاگرانش بیان کرد: من تازه از یک سفر خارجی و با یک صدای خسته بازگشته ام. اعضای گروه برای این کنسرت زحمت کشیده بودند با این حال من به دلیل نداشتن آمادگی بواسطه سفر و کسالتی که پیش آمده بود خواستم این کنسرت را کنسل کنم ولی در نهایت چون شنیدم عده زیادی از شهرستان بلیت تهیه کرده اند به عشق شما این کنسرت را برگزار کردیم.
قطعه پایانی این کنسرت با شعری از نادر نادرپور به نام "چشم سیه" همراه بود. تو ای چشم سیه با شعله خویش / شبانگاهان دلم ار روشنی بخش./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.