شيخ الازهر خواهان جلوگيري از خونريزي و دوري از خشونت شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، "احمد الطیب شیخ الازهر" در پیامی تلویزیونی خواهان جلوگیری از خونریزی و دوری از خشونت در مصر شد.

وی با تاکید بر اینکه ریختن خون مصری‌ها حرام است، از خدا خواست تا مصر را از شر فتنه در امان نگه دارد.

احمد الطيب درباره تحولات و درگيري هاي کنوني در مصر گفت: الازهر از همه مصري ها قطع نظر از عقايد خود مي خواهد وارد خونريزي و تخريب نشوند و بايد مصري ها از ورود به فتنه اي خودداري کنند که فرد مقتول نمي داند به چه دليلي کشته شد و قاتل نيز نمي داند به چه دليل کشته است. اين فتنه مردم را به وضع خطرناک و باتلاقي زشت خواهد کشاند که باعث مخدوش شدن وجهه متمدنانه مصر در جهان خواهد شد. ملت مصر در جهان به صورت متمدنانه خواسته هاي خود را مطرح کرده است. تحولات و درگيري هاي کنوني در کشور فتنه اي کشنده است که وحدت ملت را از بين مي برد و ميان ملت يکپارچه ناآرامي ايجاد مي کند.

"ملت مصر در طول تاريخ بزرگ خود هميشه متحد بوده است. اين فتنه باعث مي شود نيروهاي مسلح ما از رسالت اصلي خود دور شود. براي همه تاکيد مي کنم دين و ميهن پرستي از هر خوني که بر زمين ريخته شود و کساني که در کشتار ملت مشارکت دارند، بيزار است. بايد شهروندان مصري براي اين فتنه زشت که مي خواهد بر اين کشور سيطره يابد راه حل سريعي بيابند. خداوند از مصر و ساکنان اين کشور از شر هر بدي حفاظت کند."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار