يارانه هاي بخش کشاورزي بايد به توليدکنندگان محصولات سالم که با مصرف سم و کود کمتر بهره وري بالاتري دارند، اختصاص يابد.

عليرضا بزرگي عضو شوراي کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: اقتصادي نبودن بخش کشاورزي يکي از چالش هاي اين بخش در کشور و دنياست، بنابراين بايد با افزايش کيفيت محصولات کشاورزي درکنار کميت آن به سمت توليدات سالم پيش برويم.

وي با اشاره به اينکه محصولات کشاورزي کشور قابليت رقابت در دنيا را دارند، تصريح کرد: خيلي از محصولات کشاورزي کشور در حال از دست دادن قابليت رقابت در دنياست، چرا که در بحث کيفيت و بهداشت اين محصولات کار چنداني صورت نگرفته است.

وي با اشاره به اينکه يارانه هاي بخش کشاورزي بايد به سمت توليد محصولات سالم هدايت شود، گفت: يارانه هاي بخش کشاورزي نبايد به سم و کود داده شود، بلکه بايد به توليدکنندگاني اختصاص يابد که با مصرف سم و کود کمتر و بهره وري بالاتر دارند.

وي با اشاره به اينکه براي توسعه سرمايه گذاري در بخش کشاورزي بايد تلاش بيشتري صورت گيرد گفت: بخش دولتي بايد با همکاري بخش خصوصي گام جدي در راستاي توسعه سرمايه گذاري در اين حوزه بردارد، چرا که 7 سال بعد از ابلاغ سند چشم انداز و در خوشبينانه ترين حالت به رتبه چهارم بخش کشاورزي در منطقه دست يافته ايم.

وي با بيان اينکه همه کشورهاي عضو سازمان جهاني تجارت (WTO) براي بخش کشاورزي استثناء قائل شدند و از اين بخش حمايت مي کنند، افزود: با وجود سهم اشتغال 25 درصدي بخش کشاورزي چه ميزان از 30 درصد يارانه توليد از محل هدفمندي يارانه ها به اين بخش اختصاص يافته است.

بزرگي ادامه داد: قرار بود يارانه ها هدفمند، نه اينکه حذف شود  و قرار بود دهک هاي پايين، کشاورزان و روستائيان يارانه بيشتري دريافت کنند، اما خانواده هاي ثروتمندي که بالاي شهر زندگي مي کنند، همانند خانوارهاي با درآمد متوسط و پايين 45 هزار و پانصد تومان يارانه دريافت مي کنند
برچسب ها: کشاورزی ، تولید ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار