سرلشکر صفوی:

خدمات کتابخانه ملی به شهرستان‌ها برود/ لزوم بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها در نگهداری اسناد ملی

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه تسری خدمات کتابخانه ملی علاوه بر تهران، در دیگر مراکز استان‌ها نیز مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: همکاری‌های علمی در تأمین اسناد و مدارک علمی، در حوزه پژوهشی با بهره‌گیری از منابع خارجی و ارتباط اسناد علمی با دیگر کشورها می‌تواند جهش علمی حاضر در کشور را تسریع بخشد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر "سید یحیی صفوی"، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، طی برنامه‌ای از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

وی در جلسه شورای معاونین این سازمان با اشاره به خدمات این سازمان و ضرورت تسهیل دسترسی به منابع علمی و پژوهشی، گفت: منابع علمی موجود در کتابخانه ملی علاوه بر غنابخشی بر پژوهش‌های موازی در حوزه تولید علم، می‌تواند به تسهیل و تسریع تولید اسناد علمی و تولید علم کمک موثر و بسیاری نماید، تسهیل در دسترسی دانشجویان و پژوهشگران به منابع علمی در کتابخانه ملی بایستی در اولویت‌های کار کتابخانه ملی قرار گیرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به خدمات داده کتابخانه ملی، و ضرورت اتصال مراکز دانشگاهی به این شبکه گفت: بایستی به سمتی پیش برویم که کاربران در محل‌های دانشگاهی، پژوهشی به راحتی با اتصال به شبکه داده کتابخانه ملی از منابع پژوهشی و علمی کتابخانه ملی استفاده نمایند.

وی افزود:همکاری‌های علمی در تأمین اسناد و مدارک علمی، در حوزه پژوهشی با بهره گیری از منابع خارجی و ارتباط اسناد علمی با دیگر کشورها می‌تواند جهش علمی حاضر در کشور را تسریع و به آن سرعت بخشد.

سرلشکر صفوی در بازدید از مرکز اسناد این سازمان، گفت: اسناد ملی، بخشی از هویت ملی کشور است و در نگهداری اسناد لازم است از آخرین تکنولوژی‌های روز بهره گرفت.

سرلشکر صفوی با اشاره به ابعاد مختلف وقف و تأثیر آن بر توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی گفت: جامعه ای که از لحاظ فرهنگی تمام اقشار آن از مزایای عادلانه فرهنگی برخوردار نباشد، نمی‌تواند فرهنگ سالم و مترقی داشته باشد و چنین جامعه ای نه در بعد مادی و نه در بعد معنوی، رشد نمی‌کند. در جامعه ای که فرهنگ وقف گسترش یافته باشد، آن جامعه هرگز دچار فقر نخواهد شد.

وی ادامه داد: وقف در حوزه کتاب و کتاب خوانی از فقر فرهنگی جلوگیری خواهد کرد و بایستی به سمتی پیش برویم که در حوزه کتاب و کتاب خوانی، در استفاده از منابع وقف و تشویق افراد به وقف در این حوزه، فرهنگ سازی کنیم.

سرلشکر صفوی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه منابع علمی و پژوهشی در سراسر کشور گفت: تسری خدمات کتابخانه ملی علاوه بر تهران، در دیگر مراکز استان‌ها نیز بایستی مورد پیگیری قرار گیرد. رویکرد مسئولین استان‌ها به ایجاد و تقویت شعبات کتابخانه ملی، بایستی رویکردی مثبت و در جهت تقویت خدمات استانی کتابخانه ملی باشد.

شایان ذکر است دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا طی بازدید چند ساعته خود از بخش‌های مختلف گنجینه اسناد ملی ایران و کتابخانه ملی ایران بازدید کرده و از خدمات ریاست سازمان، صلاحی و معاونین و کارکنان این سازمان قدردانی و تشکر کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار