دادگاه نظامی لبنان اتهاماتی علیه سی و هفت نفر از جمله ده فرد فراری در ارتباط با درگیری ها بین ارتش و حامیان احمد الاسیر شیخ سلفی در منطقه عبرا در شهر صیدا مطرح کرد که مجازات برخی از این اتهامات، اعدام است و این در حالیست که شیخ سلفی برای تظاهرات امروز جمعه، فراخوان داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، احمد الاسیر روز پنجشنبه در پیامی صوتی که در پایگاه های ارتباط اجتماعی پخش شد درباره شرایط درگیری با ارتش لبنان سخن گفت و حزب الله را به ایجاد درگیری بین هواداران خود و ارتش از طریق سناریویی برنامه ریزی شده که با تیراندازی به سوی هر دو طرف همراه بود، متهم کرد.

الاسیر در این پیام خواستار تظاهرات بعد از نماز جمعه این هفته شد. وی از حامیان مخالفان سوری و از منتقدان سرسخت حزب الله است.

از سوی دیگر، در بیانیه دستگاه قضایی لبنان آمده است، قاضی صقر صقر نماینده دولت در دادگاه نظامی لبنان اتهاماتی علیه بیست و هفت فرد بازداشت شده و ده فرد فراری در ارتباط با حوادثی که در محله عبرا در صیدا مطرح کرد که مجازات آنها اعدام است.

این بیانیه می افزاید دو فلسطینی و سه سوری از جمله بازداشت شدگان هستند و ده نفر از جمله احمد الاسیر و فرزندانش و فضل شاکر خواننده سابق و برادرش فراری محسوب می شوند. این افراد به تشکیل گروه مسلح به منظور جنایت علیه مردم و دارایی های آنان و ضربه زدن به اقتدار دولت و حمله به نیروهای ارتش لبنان و کشتن عمدی نظامیان و زخمی کردن شماری از آنان و منهدم کردن خودروهای نظامی و به دست گرفتن سلاح جنگی و مواد منفجره متهم هستند.

دادستانی لبنان اعلام کرد احمد الاسیر در سخنرانی هایش به نهادهای نظامی حمله و افراد را تحریک کرده و در صلح داخلی ایجاد اخلال کرده است.

قاضی صقر پرونده تهیه شده علیه بازداشت شدگان را تحویل قاضی تحقیق نظامی داد.

در درگیری های دو روزه در منطقه عبرا بین ارتش لبنان و حامیان الاسیر بیست نفر از نیروهای ارتش کشته و دهها نفر نیز زخمی شدند. دهها فرد مسلح نیز در این درگیری ها کشته و زخمی شدند. 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار