هزاران نفر از هواداران رئیس جمهور معزول مصر به تحصن در خیابان های قاهره ادامه می دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، تحصن هزاران نفر از هواداران محمد مرسی بیرون مسجد رابعه العدویه قاهره روز پنجشنبه ادامه داشت و آنها بازگشت رئیس جمهور معزول به قدرت را خواستار شدند. تحصن کنندگان، شعارهایی در حمایت از مرسی سر دادند و بازگشت او را برای حکمرانی در کشور خواستار شدند.

صفوت حجازی، هوادار رئیس جمهور عزل شده مصر گفت: ما تا زمان بازگشت محمد مرسی به ریاست جمهوری و حکمرانی مجدد او، به تظاهرات ادامه می دهیم، یا اینجا به عنوان شهید جان خواهیم داد.

یکی دیگر از تظاهرکنندگانِ هوادار مرسی نیز گفت: تحصن نباید فقط به همین محدود شود. قرار است ما جمعیت بیشتری را با خود همراه کنیم و به اماکن حساس تری مانند وزارت دفاع یا دادگاه عالی قانون اساسی نقل مکان کنیم. اگر می دانستیم از مرسی در کجا نگهداری می شود، به آنجا می رفتیم و او را آزاد می کردیم.
 
"عدلی منصور" یکی از قضات بلندپایه مصر روز پنجشنبه به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور سوگند یاد کرد تا جایگزین محمد مرسی شود. ارتش مصر نیز در همین حال، سرکوب گسترده اخوان المسلمین را آغاز کرده است. اخوان المسلمین پیش از این اعلام کرده بود با نظام سیاسی جدید در مصر همکاری نمی کند.

محمد مرسی هم اکنون در مکان نامعلومی، تحت بازداشت خانگی قرار دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار