وزارت امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه از مقامات مصری خواست با محمد مرسی، رئیس جمهور سابق این کشور محترمانه برخورد و انتخابات را با هنجارهای دموکراتیک برگزار کنند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، "فیلیپ لالیو" سخنگوی این وزارتخانه یک روز بعد از تصمیم ارتش برای برکناری مرسی، عضو جنبش اخوان المسلمین گفت: « ما انتظار داریم مقامات مصری با محمد مرسی محترمانه رفتار کنند .
 
این دیپلمات فرانسوی به علاوه بر اهمیت فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات در مصر تاکید و اعلام کرد « مردم مصر با رعایت آرامش مدنی، تکثر گرایی، آزادی های فردی و دستاوردهای انتقال دموکراتیک می توانند آزادانه رهبران و آینده خود را انتخاب کنند .

فیلیپ لالیو افزود: ما بر تعهد فرانسه بر ادامه انتقال سیاسی با مشارکت همه نیروها و حساسیت سیاسی، رعایت حقوق بشر و اصول دموکراتیک، تکثر گرایی سیاسی و آزادی بیان تاکید می کنیم .

وی با اشاره به بیانیه ای که لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه منتشر کرد، گفت: ما تحولات دیروز را که در وضع بسیار وخیم و تنش زا در مصر گرفته شد، مد نظر داریم و همچنین انتخابات جدید را بعد از دوره انتقالی خواستاریم .


برچسب ها: فرانسه ، مرسی ، لالیو ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار