تیم ملی والیبال کشورمان روز شنبه 15 تیرماه نخستین بازی خود را مقابل تیم ملی کوبا در شهرها وانا برگزار می کند.

جهانگیر سید عباسی کارشناسی والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شاید برخی ها معتقد باشند که ترکیب تیم ملی کوبا در لیگ جهانی 2013 جوان شده است ولی باید همگان بدانند که بالاخره والیبال کوبا در هر شرایطی کوباست.

وی تصریح کرد: در طول مسابقات لیگ جهانی 2013 تیم ملی والیبال کشورمان آخرین بازی خود را مقابل تیم روسیه با نتیجه سه بر یک پیروز شده است و این حاکی از روند رشد این تیم در طول این دیدارها را دارد.

وی یادآور شد: تیم ملی کوبا در طول مسابقات لیگ جهانی در چهار پست تغییراتی داشته و از ترکیب گذشته این تیم فقط سه بازیکن در پست های لیبرو، دفاع وسط و پشت خط زن حضور دارند.

وی گفت: بازیکنان تیم ملی کوبا به لحاظ فیزیکی و ارتفاع بازی از ما سرتر هستند اما با وجود چنین شرایطی باید بگویم که آنها از پختگی و تجربه کافی برخوردار نیستند و نوع سیستم کار آنها همانند گذشته نیست.

کارشناس والیبال تصریح کرد: اگر ملی پوشان ایرانی در این 2 دیدار مقابل کوبا ضریب اشتباهان خود را مثل بازی مقابل تیم های صربستان و ایتالیا کاهش دهند احتمال شکست میزبان در شهرهاوانا زیاد خواهد بود.

وی یادآور شد: تیم ملی والیبال ایران در حدی نیست که هم اکنون بگوئیم از تمامی تیم های شرکت کننده در لیگ جهانی و هم گروه خود سرتر است، با توجه به این مسئله باید بگویم که تیم کوبا با هر ارنجی که در زمین ظاهر شود باز هم کوباست.

وی گفت: اگر ما در بازی مقابل کوبا ضریب اشتباهات را کاهش داده و با تمرکز بالا، بازی گروهی خوب و منطقی باید به غلبه به تیم حریف امیدوار باشیم.

مربی بین المللی والیبال در ادامه یادآور شد: تیم ایران در 2 دیدار مقابل تیم ایتالیا بسیار خوب بازی کرد. در دیدار نخست ملی پوشان با غرور اعتماد به نفس خود توانستند وقتی از حریف باپوئن 20 بر 23 عقب هستند با تمرکز بالا پیروز شوند. این امر حاکی از آن است که تیم ایران به رشد کامل رسیده و می تواند تمرکز لازم را برای کسب پوئن حفظ کند.

عباسی گفت: نکته بسیار مهم در دیدارهای ایران و ایتالیا،‌ این است، این بازیها نشان داد که والیبال ایران دارای پتانسیل های بسیار زیادی است به عنوان مثال وقتی در بازی اول "زایتسف" در ترکیب تیم ایتالیا نبود شیرازه ی این تیم بهم ریخته بود و آنها دچار سکته شده بودند ولی تیم ایران توانست با 60 الی 70 درصد تغییر در برابر ایتالیا عملکرد قابل قبول و خوبی داشته باشد.

وی گفت: عملکرد خوب تیم ایران و وجود پتانسیل های بالقوه در والیبال ایران را فقط مدیون یک مربی خاص نیستم بلکه این مسأله را مدیون تمام مربیان فعال در والیبال ایران هستیم  اما باید بگویم که اعتماد به نفس و تمرکز در لیگ جهانی را ملی پوشان مدیون ولاسکو هستند.

ولاسکو خوش شانس است

وی گفت: ولاسکو یکی از مربیان خوش شانس والیبال ایران محسوب می شود چون در مقطعی هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده گرفت که بازیکنان ایرانی در اوج هستند.

مربی بین المللی والیبال گفت: در دومین دیدار میان تیمهای ایران و ایتالیا تیم ملی کشورمان وقتی 2 ست از حریف عقب بود توانست با تمرکز بالا شرایط خود را در زمین به نحو مطلوب تغییر دهد و 2 ست سوم و چهارم را به نفع خود رقم زند. ما ست پنجم این بازی را به خاطر اشتباهات فردی برخی ملی پوشان واگذار کردیم.

سید عباسی افزود: هم اکنون بازیکنان ایرانی در استانداردهای جهانی قرار گرفته اند، ما به هیچ  عنوان دیگر کمبود بازیکن نداریم، حتی در خصوص سعید معروف و مهدی مهدوی که برخی معتقدند از نظر فنی با هم متفاوت هستند شاهد بودیم که مهدوی هم در زمان حضورش در زمین عملکردی بسیار خوب و قابل قبول داشت./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار