دقایقی بعد از غروب آفتاب خواهر زمین با خوشه کندو مقارنه خواهند داشت.

 فاطمه خراسانی، مسئول علمی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران گفت: روز پنج شنبه 13 تیرماه سال جاری دقایقی بعد از غروب آفتاب، زهره و خوشه کندو با یکدیگر مقارنه خواهند داشت.

وی افزود: علاقمندان به نجوم می توانند مقارنه زیبای ناهید با قدر 91/3- و خوشه كندو(44M) با قدر 00/3 را در افق غربي آسمان تهران مشاهده کنند.

خراسانی اظهار داشت: خوشه کندو كه مجموعه چند صد ستاره است به راحتي با يك دوربين دوچشمي متوسط يا بزرگ حتي از داخل شهرها قابل مشاهده است و به صورت توده‌اي از چندين ستاره كم نور ديده مي‌شود، با تاكيد بر اين نكته كه قبل از اينكه آسمان شروع به روشن شدن كند بايد آن را رصد كرد.

 وی تاکید کرد: موضوع عجیبی که در مورد زهره وجود دارد، چرخش این سیاره از شرق به غرب است. به این ترتیب اگر قادر به زندگی روی زهره بودید، شاهد طلوع خورشید از غرب و غروب آن در شرق خواهید بود. به دلیل جو غلیظی که این سیاره دارد، گودالهای ناشی از برخورد به ندرت در سطح آن دیده می‌شود. بزرگترین گودالی که در سطح زهره رصد شده است، حدود دو کیلومتر قطر دارد.

گفتنی است: بهترين زمان مشاهده اين مقارنه 20:45 مي باشد كه ناهید و خوشه كندو به ترتيب در ارتفاع 15و14 درجه ای در صورت فلكي  سرطان قرار دارند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار