ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس اعلام کرد کشورش با حکومت جديدي که در مصر روي کار آمده است ،همکاري مي کند اما در عين حال تاکيد کرد لندن از مداخلات نظامي حمايت نمي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، وزير امور خارجه انگليس که پيش از اين روز گذشته بيانيه اي را در اين خصوص منتشر کرده بود، گفت: ما از مداخلات نظامي در نظام دموکراتيک حمايت نمي کنيم.

وي افزود: اما ما با مقامات جديدي که در مصر روي کار آمدند، همکاري مي کنيم.وزير امور خارجه انگليس افزود: اين واقعيت عملي ديپلماسي است.وي در توضيح گفت:ما بايد اين کار را براي امنيت اتباع انگيسي انجام دهيم ، ما بايد اين کار را انجام دهيم زيرا شرکت هاي انگليسي وجود دارند که در مصر مشغول فعاليت هستند.

هيگ در عين حال اعلام کرد سرنگوني دولت مرسي از طريق ارتش مصر بدعتي خطرناک است.وزير امور خارجه انگليس گفت اين وضع اتفاق افتاده است و ما بايد اکنون بپذيريم که اوضاع تغيير خواهد کرد. هيگ اعلام کرد :ما بايد درک کنيم اين مداخله مردمي است . در وضع کنوني افکار عمومي جاي هيچ شک و شبهه اي در اين خصوص وجود ندارد.

وي گفت : ما بايد نارضايتي گسترده مصري ها را در قبال اقدام رئيس جمهوري و اداره امور در سال گذشته ، قبول کنيم. وزير امور خارجه انگليس با تاکيد بر بدعتي که اين کار (سرنگوني مرسي) ايجاد مي کند ، گفت :ما بايد مطمئنا با مصري ها همکاري کنيم و اين کاري است که انجام خواهيم داد.


برچسب ها: هیگ ، مصر ، حکومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار