معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از صدور 950 شناسنامه برای اسب اصیل ترکمن این استان خبر داد.

 

"علی مبارکی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، گفت: جهت صدور شناسنامه براي تمامی اسب‌ها (950 سر اسب) که اطلاعات آن‌ ها در حال آنالیز است تنها شناسنامه 235 سر اسب آماده و بقيه شناسنامه ها نيز بعد از مراحل آناليز صادر می‌شود.

وی تأکید کرد:این شناسنامه‌ها برای اولین بار در کشور توزیع خواهد شد که در ايران 3 هزار و پانصد سر اسب و در خراسان شمالي يک هزار سر اسب اصيل ترکمن وجود دارد..

مبارکی درباره پیشرفت صنعت اسب در این استان،اظهارداشت:اسب اصیل ترکمن یکی از مزیت‌های اقتصادی برای پیشرفت خراسان‌شمالی است که در این راستا کارگروه اسب اصیل ترکمن تشکیل شده است.

بزرگمهر معاون مدیر امور دام استان گفت:خراسان شمالي يکي از استانهاي مستعد در پرورش اسب که در مناطق مرزي بجنورد،مانه و سملقان و راز و جرگلان پرورش داده می شود..

وي اظهار داشت:توسعه واحدهاي صنعتي و نيمه صنعتي در استان،اصلاح نژاد،تأمين اعتبارات لازم براي توسعه واحدهاي تازه تأسيس از جمله وظايف سازمان جهاد کشاورزي است که تاکنون به درستي انجام شده است.

بزرگمهر افزود:مشخصات ظاهري اسب،اطلاعات مالکين،اطلاعات پرورش دهنده و وضعيت بهداشت و درمان از مواردي است که در داده برداري جهت صدور شناسنامه بايد در نظر گرفته شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.