بشار اسد رئيس جمهور سوريه در مصاحبه با روزنامه الثوره انقلاب ايران را انقلابي مردمي خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"بشار اسد" رئيس جمهور سوريه در مصاحبه با روزنامه الثوره اين كشور اظهار داشت:تفكر استعماري از روش هاي مختلف از جمله جنگ عليه لبنان كه با هدف تشكيل وطن جداگانه براي مسلمانان ومسيحيان بود آغاز شد وپس از آن يكي از نتايج تاسيس اخوان المسلمين به تشكيل القاعده كه غرب پس از وقوع انقلاب در ايران كمك خود را به اين گروه افزايش داد منجر شد.

وي در ادامه با بيان اينكه براساس تجربه تاريخي انقلاب واقعي آن انقلابي است كه صرفا داخلي بوده واز دور ويا نزديك با خارج ارتباط نداشته باشد افزود:انقلاب هاي روسيه،فرانسه وحتي ايران انقلاب هاي واقعي و مردمي بودند كه تنها عوامل داخلي در آنها دخيل بود وبه صورت كاملا خودجوش وبا رهبري نخبگان فكري وايدئولوژيك پديد آمد.

رئيس جمهور سوريه در بخش ديگري از مصاحبه خود با اشاره به اينكه غرب ورسانه هاي آن به دنبال اين هستند كه ما را در دام خود انداخته وحقايقي را تحريف كنند اضافه كرد:ملت سوريه با تمامي فشارهايي كه بر آن تحميل شده به مقاومت خود ادامه خواهد داد.

"اسد" در ادامه با اشاره به اينكه سوريه به سرزمين جهاد مبدل نخواهد شد افزود:آنچه كه هم اكنون در سوريه روي مي‌دهد اين است كه سوريه به سوي سرزمين ترور سوق پيدا مي كند.

وي همچنين گفت:زمانيكه افراد از بحران اخلاقي رنج ببرند اجازه مداخله خارجي در كشورشان به وجود ‌مي‌آيد.

رئيس جمهور سوريه با محكوميت شديد اقدام تروريست هايي كه به كارهاي شنيعي مانند خوردن قلب دست مي زنند اظهار داشت:دين اسلام دين تسامح ورحمت است وبايد به سفارش هاي قرآن كريم برگرديم.

"بشار اسد" همچنين با بيان اينكه دين اسلام به خاطر تحكيم جايگاه انسانيت وتقويت رحمت،محبت وكاهش كشتار آمده است افزود:قرآن وحديث بر محبت ،تسامح ،احقاق حق ،عدل وانسانيت تاكيد كردند.

رئيس جمهور سوريه در ادامه مصاحبه خود با روزنامه "الثوره" اين كشور تصريح كرد:سوريه با هرگونه تجاوز آمريكا به دولت برادر و دوست خود مخالف بوده ومن پيش از اين به مسئولان آمريكايي گفتم كه جنگ در افغانستان تروريسم را تقويت كرده وباعث انتشار آن مي شود.

"بشار اسد" همچنين خاطر نشان كرد:پس از حوادثي كه در كشورهاي عربي در دوره اخير به وقوع پيوست برخي ها خيال كردن  كه فرصت براي ضربه زدن به سوريه با هدف ضربه به محور مقاومت در منطقه ايجاد شده است ودر راستاي تشويش افكار عمومي سوريه برآمدند كه با شكست مواجه شدند.

وي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص اوضاع كنوني مصر اظهار كرد:آنچه كه در مصر در شرايط كنوني مي گذرد شكست تجربه اخوان المسلمين در حكومت است.

"اسد" همچنين به امور داخلي سوريه هم پرداخت وگفت:در صورتيكه به آينده خوشبين نباشم توانايي مقاومت را ندارم ودر صورتيكه ملت سوريه به آينده خوشبين نباشند امكان مقاومت نداشته واين آغاز شكست ما مي شود.

"بشار اسد" رئيس جمهور سوريه در پايان مصاحبه خود با روزنامه "الثوره" اين كشور با بيان اينكه ملت سوريه ملتي زنده به معناي واقعي كلمه هستند افزود:تروريستها تمام تجهيزات مادي ورواني خود را براي ايجاد بحران در سوريه به كار گرفتند وهمانطوريكه پيش از اين گفتم هيچ كسي توان پايان بخشيدن به جنگ را نداشته وكسي نمي‌داند كه چه زماني به اتمام مي رسد اما با اين وجود دولت وملت سوريه از اين مراحل با صلابت وآگاهي عبور كرده وچيز ديگري كه ما را نگران كند وجود ندارد پس من نگران نيستم.


انتهاي پيام/
برچسب ها: بشار ، اسد ، رئیس ، لبنان ، انقلاب ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار