مدیر جهاد کشاورزی نمین گفت: خشکسالی و سرمازدگی در سال جاری 320 میلیارد ریال به بخش زراعت و باغات این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / بهروز آقازاده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نمین افزود: در سال جاری 23 هزار و 500 هکتار مزرعه گندم و 10 هزار و 700 هکتار مزرعه جو در این شهرستان که 35 درصد مزارع منطقه را شامل می شود 120 میلیارد ریال از محل خشکسالی خسارت دیده است.

وی گفت: همچنین 25 درصد باغات و زراعت این شهرستان نیز سرما زده شده و از این محل 200 میلیارد ریال خسارت دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی نمین آمار بیمه محصولات کشاورزی و باغی شهرستان را بسیار پایین و درحد تک رقمی ذکر کرد و افزود: برغم همه تلاش هایی که از سوی جهاد کشاورزی برای تشویق مردم برای بیمه محصولات در منطقه انجام شده با کمال تاسف کشاورزان و باغداران رغبتی به این موضوع نشان نمی دهند.

آقازاده میزان بارندگی شهرستان نمین را از پاییز سال گذشته تاکنون را 228 میلی متر ذکر کرد و گفت: بر اساس پارامترهای مربوطه شهرستان نمین جزو مناطق بین خشک و نیمه خشک به حساب می آید.

او ایجاد و تقویت سدهای معیشتی را برای رفع مشکل کمبود آب کشاورزی منطقه از ضروریات دانست و خواستار توجه مسوولان استانی و نمایندگان مجلس برای پیگیری اختصاص اعتبار برای شهرستان در این مورد شد./س


برچسب ها: اردبیل ، خسارات ، سرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.