فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت و انتظامی که در سه ماه گذشته در کشور به رغم پیچیدگی وضعیت کشور برقرار شد بیشتر شبیه به معجزه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین ذوالفقاری دیروز در مراسم معارفه فرمانده مرزبانی استان اردبیل اظهار داشت: حماسه سیاسی با امنیت کامل و با حضور گسترده مردم خلق شد و خلق این حماسه همه معادلات دشمنان خارجی و داخلی را به هم ریخت به طوریکه تدبیر امور مقام معظم رهبری کارگر افتاد.

وی تصریح کرد: از ماه‌ها پیش و حتی سال‌های گذشته دشمنان قسم خورده این انقلاب انتخابات سال 92 را مورد هدف‌گذاری خود قرار داده بودند تا به اشکال مختلف بتوانند با ایجاد تعارض و دودستگی در بین اشخاص، گروه‌ها و آحاد مردم در جامعه یک فضای ناامنی را ایجاد کنند که به حمدالله با حضور گسترده و با مشارکت 75 درصدی مردم همه این شیطنت‌ها خنثی شد.

فرمانده مرزبانی خاطر نشان کرد: دشمن حتی در مذاکرات هسته‌ای نیز دنبال وقت‌کشی بود و با تشدید تحریم‌ها از یک سال پیش تمام سعی و برنامه دشمن بر این بود تا زمان را از ما بگیرند و انتخابات را به یک فضای ملتهب تبدیل کنند تا بر همین اساس موج سواری خود را انجام دهند که حضور ملت نقشه دشمنان را کمرنگ کرد.

ذوالفقاری افزود: این حضور آنچه را که دشمن می‌خواست به واقعیت تبدیل نکرد و به صراحت می‌گویم از نظر امنیتی و کارهای نظامی و انتظامی فضای کشور در سه ماه اخیر شبیه به یک معجزه بود.

وی بیان کرد: دست‌اندرکاران نظامی، انتظامی، امنیتی و اجرایی انتخابات سه ماه قبل از عید جلسات فشرده‌ای را برگزار کرده و با تجزیه و تحلیل اوضاع سعی کردند نقشه دشمن را به هر نحوه ممکن به انحراف بکشانند که این واقعیت نیز با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری،‌ حضور آگاهانه مردم در صحنه، تمکین کاندیداها و افراد احراز صلاحیت نشده به قانون و همکاری و همدلی تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی به واقعیت تبدیل شد و کشور از این مرحله به سلامت عبور کرد.

این مسئول گفت: ‌این چند ماه یک تمرین واقعی برای همه ما بود که به ارزش‌ها و دستاوردهای عظیم خود به شکل همه‌جانبه توجه کرده و نسبت به آنها ریز شویم به طوریکه صدا و سیما نیز با محاسبه دقیق زمان مناظرات سعی کرد یک مفهوم‌سازی و فرهنگ‌سازی دقیقی را انجام دهد.

ذوالفقاری در ادامه افزود: برقراری امنیت در حساس‌ترین شرایط دستاورد کمی نیست که قطعاً با تدبیر، همدلی و احساس مسئولیت تمامی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشور انجام شده و شایسته است در ادامه همین مسیر با تن دادن به قانون و تمکین به خواسته و مطالبه مردم ظرفیت خودمان را بالا برده و زمینه یک تنش و به هم ریختگی را به وجود نیاوریم.

وی خاطر نشان کرد: نباید فکر کنیم که به همین راحتی بستر و زمینه آرامش و امنیت انتخابات مهیا شده بلکه در پشت ماجرا نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام عصر (عج) تلاش شبانه‌روزی داشتند تا جلوی برخی تحرکات و هجمه‌های دشمن را بگیرند و اجازه کمترین تنش و ناامنی را در داخل و حتی آن سوی مرزها ندهند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: ما با سرویس‌های مختلف اطلاعاتی و امنیتی با خنثی کردن بسیاری از تهدیدها و هجمه‌های دشمنان و آنهایی که به دنبال اختلال و ناامنی بودند یک نظم، نزاکت و شرایطی را به وجود آوردیم تا ملت هوشیار ایران پای صندوق‌های رأی به صورت گسترده حضور پیدا کنند و بهتر است قدر این موهبت الهی را به همراه تدبیر و بصیرت ملت بدانیم.

وی گفت: ما در مرزبانی سعی کردیم در این زمینه یک کار جدی و زیربنایی انجام دهیم چرا که معتقدیم فرهنگ قانون‌گرایی، روابط اجتماعی، مصرف، انضباط،‌ مدیریت زمان و صرفه‌جویی در بسیاری از امور ضروری و اساسی به نظر می‌رسد.

ذوالفقاری در ادامه افزود: ما باید سرمایه‌های فرهنگی و معنوی خود را پاس داریم و قدر این سرمایه‌ها را بهتر و شایسته‌تر بدانیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، امنیت ، و ، انتظام ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.