مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی گفت: بخش كشاورزي و صنعت ظرفيت بالايي براي خلق حماسه اقتصادي دارند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، فرهاد اسكندري در جلسه كميته ارتباط صنعت و دانشگاه در ساوه افزود: در سالي كه مزين به نام حماسه سياسي و اقتصادي است بعد از حضور مقتدرانه ملت در خلق حماسه سياسي اين بار جهادگران عرصه كشاورزي و صنعتگران بايد وارد كارزار شده و با دورانديشي و تدبير، زمينه خلق حماسه اقتصادي را بهتر فراهم كنند.
وي با بيان اينكه بيشتر شهرهاي استان مركزي داراي ظرفيت مناسبي براي افزايش توليدات كشاورزي در كنار واحدهاي صنعتي هستند، اظهار كرد: تقويت ارتباط ميان دانشگاه با بخش توليد يك ضرورت امروز جامعه است چون اين پيوند موجب ارتقاء تجربيات و نوآوري در توليدات كشور مي‌شود.
اسكندي ادامه داد: تعامل مستمر صنعت و دانشگاه موجب رونق اقتصادي، سياسي و اجتماعي كشور مي‌شود چون در سايه اين همكاري مي‌توان به موفقيت در هر مجموعه‌اي دست يافت.
عضو انجمن ارگانيك ايران نيز در اين جلسه به استفاده بي رويه از سموم و كودهاي شيميايي در كشاورزي هشدار داد.
محمد پورزاد افزود: هم اكنون قيمت محصولات كشاورزي در برخي كشورها بر اساس ميزان درصد ارگانيك آن به فروش مي رسد در حالي كه در كشور ما هنوز اقدام جدي براي توسعه محصولات ارگانيك انجام نشده است.
وي فاصله گرفتن از مصرف كود و سموم شيميايي در كشاورزي را امري ضروري در كشور دانست و اظهار كرد: برخي از ميوه ها نيز با استفاده از رنگ هاي مصنوعي به صورت مشتري پسند در بازار عرضه مي شوند كه اين نيز خطري براي سلامتي مردم است.
به گفته وي، كشاورزي ارگانيك نوعي كشاورزي است كه در توليد و فرآوري محصولات آن از كودهاي شيميايي، سموم، هورمون‌ها و دستكاري‌هاي ژنتيكي استفاده نمي‌شود.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساوه نيز در اين جلسه راه اندازي كلينيك دانشگاه و صنعت در اين واحد را نقطه آغازين بومي سازي برخي فناوري هاي مدرن عنوان كرد.
مهدي پرويز افزود: هم اكنون واحدهاي صنعتي و كشاورزي با وجود داشتن فناوري هاي بالا در برخي بخش ها با نقص يا كمبود دانش فني مواجه اند كه در اين زمينه دانشگاه امكانات خوبي از جمله آزمايشگاه‌هاي مجهزي در اختيار دارد كه مي‌تواند در بررسي و كنترل محصولات توليدي صنايع و كشاورزي استان مفيد باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.