کره جنوبي با هدف بازگشايي مجدد مجتمع صنعتي کائه سونگ پيشنهاد برگزاري مذاکره را در اين باره به همسايه شمالي خود ارائه داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ،‌ آخرين دور مذاکرات سئول و پيونگ يانگ در اين باره سه هفته پيش برگزار شده بود که به سبب اختلاف نظر درباره مفاد پروتکل با شکست مواجه شد.
وزارت اتحاد کره جنوبي در بيانيه اي اعلام کرد اين پيشنهاد - که روز پنجشنبه مطرح شد - درباره برگزاري مذاکرات در روز شنبه در روستاي پانمونجوم است که در مرز دو کشور قرار دارد.
بر اساس اين گزارش، اين پيشنهاد از طريق گفتگوي تلفني و در بحبوحه فشارها از سوي مالکان مشاغل کوچک و متوسط در مجتمع صنعتي کائه سونگ مطرح شد.
کيم هيونگ-سوک سخنگوي وزارت اتحاد کره جنوبي گفت:  اين مذاکرات براي برطرف کردن مشکلات بزرگي برگزار خواهد شد که شرکت هاي فعال در منطقه صنعتي کائه سونگ سه ماه پس از تعليق فعاليت هاي اين مجتمع با آن مواجه شده اند . پيش بيني مي شود اين شرکت ها به سبب اين تعطيلي آسيب ببينند.
فعاليت هاي سياسي  در ماه ژوئن پيش بيني ها را درباره  از سر گيري مذاکرات سطح بالا از سوي دو کره - که پس از جنگ کره در سال هاي 1950-53 از نظر فني در جنگ به سر مي برند - براي نخستين بار طي شش سال براي کاهش تنش ها افزايش داده است.
کره شمالي  پس از تعطيلي اين مجتمع - که سالانه 90 ميليون دلار درآمد زايي براي کارگران آن دارد -  در ماه آوريل در پي تهديد کره جنوبي به جنگ و استفاده از سلاح هاي شيمايي، پيشنهاد از سر گيري مذاکرات را مطرح کرد.
اما اين مذاکرات يک روز قبل از آغاز نشست لغو شد و دو طرف يکديگر را به  برنامه ريزي براي حضور مقامات سطح پايين در اين مذاکرات متهم کردند.
 آمريکا و کره جنوبي و همچنين چين از پيونگ يانگ خواسته اند  براي پايان دادن به برنامه هسته اي خود اقداماتي انجام دهد و به ميز مذاکرات باز گردد.









برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، جنولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار