"ديويد چوکه وانکا" وزير امور خارجه بوليوي امروز در مصاحبه با شبکه خبري "تله سور" متعلق به کشورهاي مستقل آمريکاي لاتين اظهار داشت که دولت آمريکا به دولت بوليوي گفته است که آنان مي بايستي "ادوارد اسنودن" را به آمريکايي ها استرداد نمايند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، وزير امور خارجه بوليوي در اين باره افزوده است "دولت آمريکا پيامي را براي ما ارسال کرده که در آن اظهار داشته که در صورتيکه اسنودن وارد خاک بوليوي شود مي بايستي به آمريکا مسترد شود. ما معتقديم که طرح اين شايعه که اسنودن در هواپيماي رييس جمهور بوليوي است اقدامي بود که با هماهنگي دولت آمريکا و کشورهاي اروپايي مطرح شد." 

هواپيماي "اوو مورالس" رييس جمهور بوليوي روز سه شنبه مسکو را به مقصد وين ترک کرد اما پس از آن دولتهاي فرانسه و پرتغال اجازه پرواز هواپيما در حريم هوايي کشورهاي شان را ندادند چرا که اين شايعه مطرح شده بود که اسنودن در هواپيماي رييس جمهور بوليوي مي باشد.

"ادوارد اسنودن" کارشناس  پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا است که به اتهام افشاي اسناد محرمانه آژانس اطلاعات ملي آمريکا از سوي دولت اوباما تحت تعقيب قرار گرفته است. 
برچسب ها: بولیوی ، اسنودن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار