امام جمعه شهر های پردیس و رودهن گفت : در هر شهر و استانی می توان شاهد جای پای این فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی کشورمان بود و در این کتاب قطور تاریخ و تمدن اسلامی شاهد افتخارات دینی و اعتقادی زیادی هستیم .

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت :هر کشوری از میراث فرهنگی خاصی برخوردارد است و کشور ما هم که در تاریخ دنیا از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار است میراث گران مایه ای از این تاریخ کهن خود دارد هر چند که این سرمایه گران که نمی توان قیمتی برای آن تعیین کرد در آستانه نابودی قرار دارند .

وی در ادامه این مطلب تصریح کررد :در هر شهر و استانی می توان شاهد جای پای این فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی کشورمان بود و در این کتاب قطور تاریخ و تمدن اسلامی شاهد افتخارات دینی و اعتقادی زیادی هستیم .

امام جمعه شهر های پردیس و رودهن اضافه کرد : در مباحث حراست و نگهداری از میراث فرهنگی نباید تنها بر موضوع ملیت توجه داشت هر چند این موضوع هم در جای خود از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و مقوله اسلام و دین را در تاریخ این سرزمین نباید فراموش کرد .

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی در خاتمه اظهار داشت :همه نهاد ها و دستگاههی متولی امور فرهنگی و هنری باید محافظ آثار ملی ما باشد زیرا کم کاری در این رابطه سرعت تخریب آثار تاریخی را در کشور افزایش می دهدو میراث فرهنگی باید نقش پیوند دهنده نسل های مختلف با میراث فرهنگی چند هزار ساله ما را ایفا کند/س .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.