قهرمان کشتی المپیک گفت : ورزش کشتی در فرهنگ ما هم ریشه داشته است زیرا واژه پهلوانی و جوانمردی از دل این ورزش بیرون آمده است و در معدن ورزش ایران کشتی از جمله ذخایر طلایی برای ورزش و به خصوص فرهنگ ایران محسوب می شود.

حمید سوریان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت :ورزش کشتی در فرهنگ ما هم ریشه داشته است زیرا واژه پهلوانی و جوانمردی از دل این ورزش بیرون آمده است و در معدن ورزش ایران کشتی از جمله ذخایر طلایی برای ورزش و به خصوص فرهنگ ایران محسوب می شود .

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد :وقتی در شهرستانهای کشور و در روستا های دور افتاده این سرزمین که در فقر امکانات حتی ابتدایی در امور فرهنگی و ورزشی قرار دارند اما بروی خاک که تشک ورزش جوانان علاقه مند به کشتی است تنها با عشق و علاقه این ورزش را انجام می دهند.

باید به این موضوع هم پی برد که پشت این تعصب و پشتکار تفکرات و اندیشه ها یی حاکم است که این جوانان را در جهت رسیدن به اهدافی بزرگ هدایت می کند و باید این پشتوانه ها را در آغوش حمایت گرفت .

امیدواریم ورزش های باستانی در کنار کشتی با تاسیس باشگاههای مختلف در شهرستانهایی مانند پردیس و دماوند و رودهن شکل بگیرد ومسئولان ورزش در این مناطق باید بودجه را به طور مساوی بین همه رشته ها تقسیم کنند و در این رابطه تبعیضی قائل نشوند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.