عضو ارشد حزب الاصاله در مصر تاکيد کرد: مخالفان در مصر با حمايت آمريکا به دنبال ايجاد هرج و مرج در کشور هستند و در متقاعد کردن مردم شکست خورده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه القدس ؛ محمد جمال درباره موضع آمريکا در قبال مخالفان در مصر گفت: طبيعي است که آمريکا از رژيم فاسد و مجرم گذشته در مصر حمايت مي کرد. آمريکا از رژيم هاي فاسد، دروغين و سرکوبگر در برخي از کشورها حمايت مي کرد زيرا نمي خواست اين کشورها، به ويژه مصر، از سقف مشخصي فراتر روند. مصر قدرتمند ترين کشور عربي است. از اين رو، آمريکا تلاش مي کرد اين کشور در سقف مشخصي بماند. واشنگتن تلاش مي کرد مصر به لحاظ سياسي، اقتصادي و اجتماعي از سقف تعريف شده رژيم حسني مبارک، که سي سال در مصر حکومت کرد، عبور نکند.

وي گفت: آمريکا اجازه توسعه و رشد در منطقه سينا و بهره برداري از کانال سوئز را نمي داد. آمريکا حتي اجازه کاشت گندم به مصر را نمي داد، امري که سبب شده است امروز کشور بيش از شصت و پنج درصد از گندم مورد نياز خود را وارد کند. مصر در زمان مبارک حتي پايين تر از سودان قرار گرفت. روابط سياسي، اقتصادي و اجتماعي مصر در مسير سراشيبي قرار داشت.جمال تصريح کرد: دولت باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، تلاش مي کند بار ديگر بازمانده هاي رژيم گذشته را در مصر به قدرت بازگرداند و البته اين تلاش هاي آمريکا با توجه به ماهيت آن طبيعي است.

محمد جمال درباره اعتراض و تظاهرات مخالفان نيز گفت: درباره دعوت و درخواست جنبش تمرد براي برگزاري اعتصاب عمومي در مصر بايد بگويم که اميدواريم آنها بدانند که چگونه بايد اعتصاب کنند. اعتصاب نبايد به منافع ملي آسيب برساند زيرا در صورت آسيب زدن به منافع ملي اعتصاب نيست بلکه جنايت به شمار مي رود.

عضو ارشد حزب الاصاله تاکيد کرد: بيش از دو سال است که در مصر شاهد هستيم اسلام خواهان با وجود حمله به دفاتر و مراکز فعاليتشان به هيچ اقدام متقابل و خشونت آميزي روي نياورده اند. اکنون در مصر اسلام خواهان با وجود حمله به دفاتر و مراکز فعاليتشان خويشتنداري کرده اند. کساني که به چنين اقدامات خشونت‌آميز روي مي آورند مورد تاييد مردم مصر نيستند. متاسفانه، مخالفان مصري در متقاعد کردن مردم شکست خورده اند. از اين رو، اکنون براي غلبه کردن بر مشروعيت و اراده مردم فرصت را مناسب ديده اند، در حالي که اراده مردم هيچ تغييري نکرده است. ما از مردم مصر مي خواهيم که با شرکت در انتخابات پارلماني به همه آنها نشان دهند که اراده و خواستشان چيست. اما مخالفان فقط خواهان هرج و مرج هستند.

برچسب ها: عضو ، مصر ، حزب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار