درگيري ها در مقابل دانشگاه قاهره بار ديگر از سر گرفته شد و پس از کشته شدن يک نفر متوقف شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي، حسام الدين مصطفي خبرنگار اين شبکه در قاهره در گفتگويي درباره تحولات اوضاع و درگيري ها در اطراف دانشگاه قاهره گفت: درگيري ها تا ساعتي پيش ادامه داشت اما به دنبال کشته شدن يک نفر از اهالي منطقه، درگيري ها متوقف شد. 

درگيري ها حدود پنج يا شش ساعت پيش متوقف شده بود و نيروهاي ارتش از به دست گرفتن کنترل اوضاع در مناطق اطراف دانشگاه و درخواست از تجمع کنندگان طرفدار محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي ترک کردن منطقه جهت جلوگيري از تکرار درگيري ها خبر داده بودند اما تلاش هاي آنها با شکست روبرو شد و درگيري ها و تيراندازي بار ديگر از سر گرفته شد. 

وي در ادامه افزود: نيروهاي ارتش علاوه بر گفتگو با تجمع کنندگان براي ترک مناطق اطراف دانشگاه به جستجو براي يافتن افراد مسلح و دستگيري آنها نيز ادامه مي دهند. 

خبرنگار بي بي سي در ادامه سخنان خود در پاسخ به اين سوال که آيا هويت مهاجمان مشخص است گفت: نيروهاي امنيتي هيچ گزارشي درباره هويت مهاجمان منتشر نکرده اند. ترديدي نيست که تجمع کنندگان در مقابل دانشگاه قاهره از طرفداران اخوان المسلمين و رئيس جمهور مصر هستند. 

وي درباره واکنش ها به سخنان ديشب مرسي گفت: مطبوعات و محافل مختلف به اين سخنان واکنش نشان دادند و در عناوين اصلي خود به اين سخنان پرداختند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار