بافت تاریخی یزد با حدود 700 هکتار به دلیل ناتواني در تهیه پلان مدیریتی تنها 200 هکتار از بافت تاریخی یزد می تواند ثبت جهانی شود.

علیرضاگل گلی؛ دبیر انجمن معماران ایران به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: بافت تاریخی یزد حدود 700 هکتار بوده که قابلیت ثبت جهانی دارد اما به دلیل ناتواني در تهیه پلان مدیریتی 200 هکتار از بافت تاریخی ثبت جهانی  خواهد شد. 
وی افزود: ثبت جهانی 700 هکتار نیازمند همکاری تمامی ارگان های مختلف و مردم بوده از سوی دولت در این مورد سیاستگذاری صورت نگرفته است. 
 گل گلی تصریح  کرد: بافت تاریخی یزد در طی سالهای گذشته در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده و هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی حق تعرض در عرصه ها و حرایم این بافت تاریخی را ندارند. 
 دبیر انجمن معماران ایران بیان کرد: برای گسترش امام زاده ای که در داخل این بافت تاریخی واقع شده اقدام به تخریب تعدادی از بناهای این بافت کرده اند که باعث از بین رفتن یکپارچگی و اسناد تاریخی این مکان شده و کار برای ثبت جهانی مشکل می شود.
  وی اظهار داشت : امیدواریم مسئولان متوجه ارزش بین المللی بزرگترین شهر خشتی جهان باشند و در راستای تامین منابع پلان مدیریتی گامهای شایسته ای بردارند./ص
برچسب ها: بافت ، تاریخی ، یزد ، هکتار ، مدیریت ، پلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.