مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت:ضریب کشت محصولات کشاورزی بابل 84/1 است که این ضریب کشت، بالاترین درصد ضریب کشت در استان مازندران است.

غلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه رسالت اصلی جهاد کشاورزی مازندران تأمین امنیت غذایی وتولید محصولات سالم و استاندارد با استفاده از عوامل بیولوژیک و کاهش مصرف سموم شیمیایی است افزود:جمعیت کرم ساقه خوار در استان با توجه به شرایط اقلیمی مناسب، کاهش یافته است و شرایط برای انجام مبارزه بیولوژیک در نسل دوم هم فراهم است .

وی بابل را بزرگترین شهرستان تولیدکننده برنج در کشور بیان کردو افزود: نخستین نشان استاندارد تولید محصول برنج کشورراهم کشاورز بابلی بدست آورده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل به پرورش سبزیجات برگی و ریشه ای به عنوان کشت دوم پس از برداشت برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان،اشاره کردو بر نقش کشاورزی و تولیدات زراعی در ایجاد اشتغال مولد و تولید پایدار و کمک به اقتصاد خانوار روستایی تاکید کرد.

او تصریح کرد:مبارزه بیولوژیک علیه نسل اول کرم ساقه خوار در سطح 7 هزار و 300 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان بابل به کمک 17 کارشناس ناظر انجام و در مرحله دوم نیز تعداد 800 هزار تریکوکارت در سطح 8 هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان بابل توزیع و نصب شد./س

برچسب ها: کشت ، تولید ، ضریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.