مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استان اردبیل در انسداد بیسوادی رتبه دو کشوری را به خوداختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / احمد محمودزاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در گردهمایی مدیران و معاونان آموزش و پرورش در اردبیل با اشاره به اینکه دو دهم درصد باقیمانده پوشش تحصیلی ابتدایی در استان اردبیل شامل دانش‌آموزان فوتی یا بیمار است، افزود: گام‌های جدی برای انسداد بیسوادی در استان برداشته شده است.

وی افزود : گام‌های جدی برای انسداد بیسوادی در استان برداشته شده که کسب رتبه دوم کشوری استان اردبیل با 99.8 درصد در پوشش تحصیلی بیانگر این موضوع است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، استان اردبیل دارای رتبه دوم کشوری در پوشش تحصیلی و انسداد بیسوادی است و امسال در هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان میزان سواد اولیا پرسیده می‌شود تا برای اولیای بیسواد کلاس درس تشکیل شود.

محمودزاده از عزم جدی دستگاه آموزش و پرورش برای انسداد بیسوادی خبر داد و اضافه کرد: در راستای ایجاد عدالت آموزشی در سال‌های اخیر برای تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان تلاش بیشتری شده به طوری‌که در سال تحصیلی 91-90 نرخ جذب دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی استان 87.94 درصد و در سال تحصیلی 92-91 این رقم به 99.8 درصد افزایش یافته است که دو دهم درصد باقی‌مانده شامل دانش‌آموزان فوتی و یا بیمار است.

وی بیان کرد: ما حتی برای یک دانش‌آموز هم در دورترین نقاط استان برنامه داریم تا از تحصیل محروم نباشد، ضمن اینکه اسامی بیسوادان در سامانه آموزش و پرورش موجود است و ما در شناسایی آنها برای انسداد کامل بیسوادی در کشور قدم ارزشمندی برداشته‌ایم//س

برچسب ها: اردبیل ، انسداد ، بیسوادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.