رییس مرکزتحقیقات طب و دین دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خوردن نوشیدنی سرد و غذاهای سنگین در هنگام افطار به هیچ وجه توصیه نمی شود

دکتر محمد مهدی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود:به دلیل اینکه معده انسان چند ساعت خالی بوده وچون در ایام تابستان قرار داریم روزه داران حتما باید با آب گرم و چای کم رنگ و همچنین شیر گرم افطار کنند .

وی ادامه داد: افطار با اب گرم موجب دفع مواد سمی بدن شده ومعده را اماده پذیرش غذا می کند بنابراین روزه داران بعد از خوردن چای ولرم با کمی خرما وکشمش قند خون خود را به حالت نرمال رسانده سپس با خوردن کمی فرنی یا شیربرنج در کنار مقداری نان و پنیر و سبزی و ماست چکیده می توانند تغذیه سالمی داشته باشند.

دکتر اصفهانی ادامه داد: به فاصله یک ساعت بعد از افطار بهتر است روزه داران حتما از میوه های فصل مانند هندوانه ،طالبی ،خیار ، هویج وسیب استفاده نمایندو در سحر نیز غذاهای گوشتی وبرنج به همراه سالاد کاهو و کلم استفاده شود.

وی خوردن غذاهایی مانند جگر ،دل،قلوه،زبان ومغز رابه مقدار بسیار کم در وعده سحری توصیه نمود و گفت: زیاده روی دراین نوع غذاها برای بیماران دیابتی وچربی فوق العاده خطرناک است وبرای سایرین نیز به مقدار کم توصیه میشود بنابراین با خوردن غذاهای سالم میتوان وزن بدن را به حالت استاندار رساند و از حالات معنوی روزه داری نیز

بهره مند شد./س

برچسب ها: نوشیدنی ، غذا ، افطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.