وزير کار ،تعاون و رفاه اجتماعي گفت: نقش تعاوني ها در ساخت و ساز مسکن مهر 32 درصد است که اميدواريم امسال بتوانيم ‌آنرا به 50 درصد برسانيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيزدهمين نمايشگاه صنعت ساختمان با حضور وزير کار، رفاه و تعاون و کيانپور معاون وزير راه و شهرسازي افتتاح  شد.

براساس اين گزارش؛ عباسي وزير کار تعاون و رفاه اجتماعي با بيان اينکه مسکن جزو مهمترين نيازهاي مردم جامعه به شمار مي رود، گفت: در عرصه ساخت مسکن  مهر توانسته ميزان عرضه و تقاضا را به ثبات برساند.

وي ادامه داد: ارتقاي کمي و کيفي در توليد و عرضه مسکن بسيار مهم بوده و ايجاد هماهنگي براي برنامه هاي مسکن نقش مهمي در رونق اين بازار داشته است.

عباسي در ادامه تصريح کرد: بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده هسته شهري و روستايي از جمله برنامه هاي دولت براي پيشرفت جامعه به شمار مي رود.

وزير کار و تعاون در ادامه اظهار داشت: در گذشته شاهد سوق دادن سرمايه ها به سمت ساير بازارها بوديم که همين امر موجب ايجاد بازار کاذب و التهاب در مسکن بوده است.

وي با اشاره به شعار امسال نمايشگاه صنعت ساختمان گفت: زيبايي ، امنيت، آسايش شعار امسال سيزدهمين نمايشگاه صنعت ساختمان بوده که در تلاش براي کارايي شدن اين شعار در صنعت ساختمان هستيم.

عباسي با اشاره به اينکه 32 درصد از ساخت و سازهاي مسکن در کشور در قالب تعاوني ها بوده است، گفت: در تلاش هستيم که اين ميزان را با هماهنگي و برنامه ريزي هاي اتاق تعاون مرکزي و وزارت تعاون به 50 درصد برسانيم.

وي در ادامه توضيح داد: در حال حاضر 26 هزار تعاوني مسکن فعاليت مي کنند که در بخش مسکن مهر 7700 تعاوني مشغول هستند.

 عباسي با اشاره به نقش مهم تعاوني در ساخت و سازها گفت: تعاوني مسکن مهر توانسته است ميزان تقاضا و عرضه را به تعادل و قيمت مسکن را به ثبات برساند.

وزير کار و تهعاون و رفاه اجتماعي با ابراز اميدواري نمايشگاه صنعت ساختمان در بهبود ساختمان مسکن مهر، گفت:اميدواريم با تحقق شعار امسال صنعت ساختمان بتوانيم حماسه اقتصادي را در بازار مسکن ايجاد کنيم.

عباسي در ادامه با اشاره به مقاوم سازي ساخت و سازها گفت بايد بتوانيم با استفاده از الگوي ايراني اسلامي و استفاده از فن آوري هاي روز دنيا بتوانيم کيفيت ساخت و ساز را افزايش دهيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تعاونی ، بازار ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار