آصفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امريكا با ايجاد موج ايران هراسي در صدد فروش محصولات كارخانه‌هاي اسلحه سازي خود است

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: امريكا با ايجاد موج ايران هراسي در كشورهاي عربي منطقه در صدد فروش محصولات كارخانه‌هاي اسلحه سازي خود است تا بتواند با اين ترفند مشكلات مالي و اقتصادي خود را حل كند.

محمد‌حسن آصفري نماينده اراك و كميجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاي رويترز مبني بر واردات اكسيد آلومينيوم توسط ايران از كشورهاي آلمان و فرانسه براي ساخت بمب، گفت: ما براي تقويت بنيه دفاعي خود و اينكه وابستگي به كشورهاي غربي و شرقي نداشته باشيم با تمام توان سعي مي‌كنيم نيازهايمان را با تكيه بر توانايي‌هاي داخلي رفع كنيم.
 
وي ادامه داد: بيان اين مسئله از سوي غربي‌ها، بهانه جديدي است كه پيرو اقدامات پيشين آنها مطرح شده است .
 
آصفري در ادامه تصريح كرد: با توجه به اينكه امريكا با مشكلات مالي و اقتصادي روبروست، به دنبال راهكاري براي تقويت و فروش محصولات كارخانه‌هاي اسلحه‌سازي است كه با استناد به اين مسائل قصد دارد موج ايران هراسي را در كشورهاي عربي راه بياندازد.
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان اظهار داشت: امريكا اين كار را در جهت فروش اسلحه به كشورهاي عربي انجام مي‌دهد تا بتواند بخشي از مشكلات مالي و اقتصادي داخلي خود را برطرف كند.
 
گفتني است خبرگزاری رویترز درباره ایران ادعايي را مطرح کرده است كه بر طبق آن، ایران از مدت‌ها پیش اقدام به واردات کانی‌های فلزی قابل استفاده در موشک از آلمان و فرانسه کرده است.

همچنين در این گزارش آمده ایران با استفاده از برخی شکاف‌ها در تحریم‌های غرب، اقدام به واردات حجم عظیمی از اکسید آلومینیوم تصفیه شده از کشورهای اروپایی کرده که می توان از آن برای ساخت قطعات تسلیحات و موشک استفاده کرد.

قابل ذكر است رویترز می‌نویسد صادرات این ماده به ایران، از سوی اتحادیه اروپا تحریم نشده؛ اما آمریکا در تحریم‌های جدید خود که از روز دوشنبه اجرایی شد، بستن این حفره تحریمی را هدف قرار داده است.
 
انتهاي پيام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار