نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حل پرونده هسته‌ای ایران را منوط به رویکرد عقلانی غرب خواند و گفت: جمهوری‌خواهانی مانند مک‌کین و اسلاف آن دشمن بشریت هستند و اظهاراتشان محلی از اعراب ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور با اشاره به اظهارات سخیف و غیر‌عقلایی مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی مبنی بر اینکه راه مقابله با ایران اتمی از تسلیح مخالفان سوریه می‌گذرد، گفت: دولت آمریکا داری جسم بزرگ اما فکر و اندیشه آن کوچک و سطحی است که در گفتار و کردار مقامات واشنگتن ظهور و بروز پیدا می‌کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سر‌عین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اندیشه سطحی و غیر‌عقلانی منجر به تصمیمات خلاف واقع و نادرست می‌شود که روز به روز پوشا‌لی بودن سیاست‌های آمریکا را در جهان به اثبات می‌رساند.

حقیقت‌پور یادآور شد: راه‌حل بحران سوریه تمکین به آرای ملت و اختیار دادن به مردم برای تعیین سرنوشت سیاسی کشورشان است و تجهیز و تسلیح تروریست‌ها اوضاع این کشور را پیچیده تر می کند.

وی تاکید کرد: ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای تروریست‌های سوریه نقض آشکار حقوق بشر و حمایت از این اقدام نشانه آشکار عدم التزام سیاستمداران آمریکایی به مفهوم حقوق بشر و حقوق بین‌الملل است، و اینکه مفهوم حقوق بشر مقامات واشنگتن حقوق بشری کنترل‌شده و در اختیار منابع و مقاصد زیاده‌خواهانه آنان است.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: نظام و مردم ایران هیچ گونه هراسی از ادعاها و اظهارات بی‌پایه و اساس آمریکا و غرب ندارند و دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را منوط به تصمیمات مقامات واشنگتن نمی‌کنند.

حقیقت پور تاکید کرد: حل پرونده هسته‌ای ایران ارتباطی با کشتار مردم سوریه از سوی گروه‌های تندور و تروریست ندارد بلکه نیازمند عقلانیت و راست‌گویی از سوی مقامات غربی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با بیان اینکه دولت و ملت ایران قاطعانه از حقوق ملت سوریه دفاع می‌کنند، گفت: جمهوری‌خواهانی مانند مک‌کین و اسلاف آن دشمن بشریت هستند و دستانشان به خون مردم عراق، افغانستان، فلسطین، سوریه و ... آلوده است به گونه‌ای که اندک و‌جهه و اعتباری میان ملت‌های مستقل جهان ندارند./س

برچسب ها: اردبیل ، حل ، پرونده ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.