معاون آموزش متوسط آموزش و پرورش گفت: بسیاری از مؤسسات کنکور به دروغ و با دادن برخی امتیازات از نفرات برتر به نفع خود سوء استفاده می کنند.

ابراهیم سحرخیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده مؤسسات از نام نفرات برتر کنکور جنبه عوام فریبی دارد و خانواده ها  باید دقت لازم را داشته باشند چرا که بسیاری از مؤسسات نام افرادی که نفرات برتر کنکور بوده اند را به دروغ به آموزش خود نسبت می دهند.
وی با بیان این مطلب که مصادره کردن نتیجه تلاش دانش آموزان به نفع آموزشگاه کادر فنی نیست گفت: ممکن است داوطلبی یکبار در آزمونی شرکت کرده یا کتاب یا جزوه ای را از آن آموزشگاه تهیه کرده باشد اما این تلاش و پشتکار خود دانش آموز است که در ممتاز شدن نقش داشته است.
وی گفت: اگر آموزشگاهی بگوید قبولی در کنکور تضمینی است عقلانی نیست. نمونه های بسیاری داریم از کسانی که در بافت روستایی یا مناطق نابرخوردار از امکانات با اتکا به توکل خداوند و تلاش جز نفرات برتر کنکور شده اند بدون اینکه هزینه های زیادی صرف کرده باشند.
سحرخیز افزود: برخی از این آموزشگاه ها دنبال سودجویی هستند و با دادن مقداری امتیاز به نفرات برتر آن ها را به نفع خود تبلیغ می کنند.
معاون آموزش متوسط خاطرنشان کرد: مناسب ترین راه برای جبران تمام کاستی ها کلاس های جبران مداری است خانواده ها باید هوشیار باشند و تبلیغات مؤسسات کنکور را نخورند./ز
برچسب ها: داوطلبان ، هشدار ، موسسات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.