مهم ترين ملاك در داوري جشنواره توجه عكاسان جوان به تجربه گرايي در عكس هايشان بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبري چهل و نهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان داوران جشنواره در خصوص برگزاري اين جشنواره و عكسهاي رسيده به دبيرخانه اظهار نظر كردند. 

افشين بختيار : عكس هاي متنوع و خوبي در جشنواره منطقه اي حضور دارد 
افشين بختيار از جمله عكاسان با سابقه ايران است و در دور چهل و نهم برگزاري جشنواره منطقه اي بام ايران به عنوان داور بخش عكس حضور دارد . وي در خصوص دلايل و ملاكهايش براي داوري عكس ها گفت:عكس هاي متنوع و خوبي براي داوري در اختيار ما قرار داشت و از بخش هاي مختلفي از كشور عكس هاي خوب و جذابي ديديم كه اصلا انتظار آن را نداشتم . 
خطه خراسان عكس هاي هنرمندانه اي به جشنواره رسيده بود و به همين دليل داوري كار دشواري بود و افسوس خوردم چرا نمي توانستيم عكس هاي بيشتري انتخاب كنيم .با توجه به فضاي گالري تعداد 60 عكس مي توانست در مسابقه باشد و اي كاش مي توانست تا 200 عكس افزايش پيدا كند و اميدوارم در دوره هاي بعدي محيط بيشتري براي نمايش عكس هاي جشنواره اختصاص پيدا كند . 
بختيار ادامه داد:علاقه داشتم اين بخش جشنواره به صورت مستقل برگزار مي شد و اين امر باعث تشويق عكاسان جوان مي شد . با اين تفكيك سازي عكاسي با نگاه جدي تري مورد توجه قرار مي گيرند.

مهدي وثوق نيا : تجربه گرا بودن عكسها براي عكاسشان در داوري يك امتياز ويژه داشت 
وثوق نيا مدرس عكاسي گفت: داوري درهرجشنواره تابع شرايط خاصي است . بخش عكس در جشنوارهاي منطقه اي جايگاه و اعتبار خاصي دارد.وي در مورد معيارهايش براي داوري گفت: 
مهم ترين ملاك در داوري جشنواره توجه عكاسان جوان به تجربه گرايي در عكس هايشان بود . من و ساير داوران تلاش كرديم در انتخاب هايمان به اين موضوع اهميت بدهيم وساختار انجمن سينماي جوانان از آغاز تا به امروز كه من هم در مقطعي هنرجويش بودم به گونه اي بوده است كه به تجربه گرايي اهميت خاصي قائل است و در اين تجربه ها نگاههاي جديدي وجود دارد . خوشبختانه در اين دوره جشنواره تنوع زيادي در باره موضوعات وجود داشت 
وي در خصوص نقاط قوت عكسها گفت:وجود عكاسي ديجيتال باعث شده عكاسان بتوانند تمام آن ايده هايي را كه در ذهن دارند، در كارهايشان عينيت ببخشند و اين نقاط قوت عكس هاي جشنواره امسال بود وخيلي از عكسها ذهن عكاسشان را نشان داده بودند. يكي از نقاط ضعف برخي ازعكس ها مربوط به استفاده از رنگ بود و رنگها جنبه اغراق آميزي پيدا كرده بود . كنتراست نوري رعايت نشده بود و اين معضل بسياري از عكاسان جوانان است كه خيلي به امكانات رايانه اي براي آماده كردن عكس هايشان متكي شده اند. استفاده از تكنيك هاي غير لازم، عكس ها را از واقع گراي دور كرده است . 
وثوق نيا در باره ارزيابي خود از جشنواره هاي منطقه اي گفته است:جشنواره هاي منطقه اي جشنواره هاي موثري هستند و رقابت خوبي ميان جوانان عكاس فراهم مي كند و وجود بخش عكس يكي از امتيازات اين جشنواره است ومعتقدم عكاسي رشته اي پايه اي است و بايد در جشنواره ها جايگاه مهمي داشته باشد . 
چهل و نهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان از 10 تا 13 تيرماه سال 1392 به مدت چهار روز در استان چهارمحال و بختياري شهرستان شهركرد با حضور استانهاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، زنجان، گيلان، كرمان، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، گلستان، خوزستان، لرستان، مركزي و چهارمحال و بختياري توسط انجمن سينماي جوانان ايران و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري درحال برگزاري است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار