معاون امور بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 85 درصد شبکه آبی اراک از مطلوبیت لازم برخوردار است.

آنالویی در حاشیه بازدید کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان از تصفیه خانه آب و فاضلاب اراک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: 85 درصد شبکه آبی شهر اراک تحت پوشش آب سد کمال صالح است که این امر باعث مطلوبیت آب اراک شده است.
وی با بیان اینکه همچنین استان مرکزی در تمامی شاخص های آزمایشگاهی تصفیه خانه های کشور از شاخص کشوری بالاتر است اظهارداشت: در حال حاضر 10 تصفیه خانه و 5 آزمایشگاه در استان در زمینه تصفیه فاضلاب فعال است.

آنالویی تصریح کرد: تصفیه خانه آب و فاضلاب اراک در بخش های مطلوبیت میکروبیولوژی /hpc و کلرسنجی از شاخص های کشوری ( که 99 می باشد) بالاتر است.

وی با بیان اینکه تصفيه خانه فاضلاب اراک با توانايي تصفيه سالانه حدود 29 هزار و 419 هزارمتر مكعب فاضلاب ، پساب های تصفیه شده را بصورت كاملاً بهداشتي وارد چرخه طبيعت مي كند عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی پيشرو در حفظ و نگهداري محيط زيست است چرا كه با اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و ايجاد تصفيه خانه فاضلاب در شهر های استان علی رغم مشکلات فراوان رسالت خود را در حفظ و نگهداري محيط زيست به انجام می رساند.

معاون امور بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اجرای پروژه فاضلاب در شهر های استان را یک اقدام زیربنایی و مهم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در شش شهر استان تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شده و در حال بهره برداری می باشد و مشترکین در این شهر ها از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهرمند هستند.

وی ايجاد تصفيه خانه فاضلاب را از مهمترين ضروريات در فراهم نمودن زيرساختها در شهر های استان دانست و با تاکید بر این موضوع عنوان کرد: استفاده صحیح از پساب فاضلاب در بخش کشاورزی می تواند یکی از راههای جبران کمبود آب در شهرستانهایی که با این مشکل مواجه هستند باشد./س

برچسب ها: مطلوبیت ، شبکه ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.