مصرف بیش از حد شامپو می‌تواند منجر به استفاده بیش از اندازه از فرم‌دهنده‌ها شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، شست‌وشوی روزانه با شامپو نیاز افراد به فرآورده‌های آرایشی فرم‌دهنده را افزایش می‌دهد؛ چون موها بسیار تمیز و همچنین بسیار نرم، لخت و سست هستند، در نتیجه فرم نمی‌گیرند.مصرف زياد شامپوي هیچ فایده‌ای برای مو ندارد جز اینکه شما را مجبور می‌کند برای فرم دادن به موهای خود از مواد آرایشی استفاده کنید.

درنهايت اينكه به سادگی می‌توانید از پاک‌کننده‌های بدون کف و بدون سولفات استفاده کنید که برای مو بسیار مفید خواهند بود. محصولات با ترکیبات طبیعی کف کمتری تولید می‌کنند با اینکه دارای قدرت پاک‌کنندگی فراوان با فواید بسیار کم هستند.

زمان استحمام: يك تا 3 دقيقهخب، احتمالا كلي كار در ذهن‌تان داريد و در مغزتان يك برنامه پر و پيمان براي ساعت‌هاي بعدي در نظر گرفته‌ايد براي همين در حمام هم ذهن‌تان مشغول برنامه‌ريزي و محاسبه و انجام كارهاست. طبيعي است كه حمام كردن شما بسيار سريع و بر اساس برنامه سيستماتيكي كه هميشه به يك فرم تكرار مي‌شود، باشد.

از آنجايي كه زمان زيادي براي انجام همه مراحل شست‌وشو نداريد، بهتر است برنامه‌تان را اينگونه تنظيم كنيد كه يك روز در ميان از شامپو يا حالت‌دهنده استفاده كنيد تا موهاي مناسب‌تري داشته باشيد.

از شامپوهايی استفاده کنید کهبا بهره‌گيري از فناوري نانو، باعث ترميم و بازسازي هر نوع شكستگي و آسيب‌ديدگي در هر نقطه از تارهاي موي شما مي‌شود. اين شامپوها مطلوب‌ترين پوشش را براي بازسازي و احياي فيبر موها ايجاد مي‌كند.زمان استحمام: 5 تا 10دقيقه

اگر خيلي عجله نداريد و براي حمام كردن زمان مناسبي در اختيار داريد، مي‌توانيد مراحل زيباسازي پوست و موهايتان را مرحله به مرحله اجرا كنيد. بايد چند دقيقه از زمان‌تان را به شستن آرام موها با شامپو و در صورت لزوم استفاده از حالت‌دهنده‌ها يا ماسك‌هاي محافظت‌كننده مو و محصولات تقويتي اختصاص دهيد، اگر10 دقيقه وقت داريد حتما براي پوست‌تان هم زماني بگذاريد.مي‌توانيد در همان آغاز استحمام از ماسك‌هاي تميزكننده پوست استفاده كنيد و سپس مدت زماني بين 3 تا 5 دقيقه را به تميز كردن مكانيكي پوست و استفاده از لايه‌بردارها اختصاص دهيد. اينگونه پوست شما فرصت درخشان بودن را پيدا مي‌كند.

زمان استحمام: 51 تا 20 دقيقهمي‌توانيد خيلي آرام موهايتان را با شامپو بشوييد و سپس از ماسك‌هاي تقويتي يا حالت‌دهنده‌هاي مناسب استفاده كنيد. همين‌طور شست‌وشوي تمام بدن با صابون ملايم و سپس استفاده از لايه‌بردارهاي فيزيكي و درخشان‌كننده‌هاي پوست هم حتما بايد در برنامه شما باشد اما شما حدود 01 دقيقه دیگر زمان داريد كه مي‌توانيد از آن براي آرامش استفاده كنيد.

اگر وان داريد آن را با آب نيمه‌گرم تا نيمه پر كنيد و چند قطره روغن‌هاي خوشبوكننده يا آرامش‌بخش در آب بريزيد و در آن غوطه‌ور شويد. اگر هم وان نداريد دوش را با آب نسبتا گرم با شدت كم باز كنيد و يكي، دو دقيقه زير جريان آب قرار بگيريد و به هيچ چيز مطلقا فكر نكنيد.

اگر مي‌خواهيد از موها و پوست كودك‌تان محافظت كنيد مي‌توانيد از محصولات كودك استفاده كنيد. محصولات شامپو، فوم حمام و لوسيون ضدحساسيت و فاقد مواد مضر هستند. اين محصولات پوست كودك را تغذيه و همه نيازهاي آن را برطرف مي‌كنند.

متخصصان پوست و مو به توافق رسیده‌اند که دلایل کمی برای اینکه هر روز موهای خود را شامپو کنید، وجود دارد. مو یک تار نخ است. یک نخ پشمی را تصور کنید؛ هر چه بیشتر آن را بشويید ظاهر بدتری پیدا می کند. برای همین نیازی به شست‌وشوی روزانه موها نیست.

این نكته به دليل چربی‌های روی پوست سر است که به سرعت روی ساقه مو می‌آید. هر چه چربی کمتر باشد مو خشک‌تر است و نیازی به زیاد شامپو زدن ندارد. اما بیشتر افراد با موهای کوتاه، نازک و لخت هم می‌توانند از شامپو کردن روزانه صرف‌نظر کنند.

شامپو کردن روزانه تنها زمانی لازم است که تولید چربی پوست سر بسیار زیاد باشد.تنها دلیل برای شامپو کردن روزانه می‌تواند مصرف مواد معطر باشد. اگر مجبور به استفاده از این مواد هستید، باید از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. شامپوهای ملایم که به عنوان شامپوی روزانه نیز شناخته می‌شوند، حاوی ترکیبات شوینده ملایم‌تری نسبت به سایر شامپوها هستند./س

برچسب ها: مو ، شامپو ، شستشو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.