مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت:16 هزار 131 هکتار از اراضی ملی و دولتی توسط کمیته استعداد یابی و بهره برداری اراضی ،در سال 91 استعداد یابی شد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی صابری گفت:تا پایان سال گذشته مساحت 16 و 131 هکتار از اراضی ملی و دولتی برای طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی " صنعتی " مکانیابی و استعدادیابی شده است که از این میزان مساحت یک هزار و 465 هکتار جهت طرح های کشاورزی و مساحت 150 هکتار جهت طرح های غیرکشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی " مدیریت امور اراضی "و مساحت 420 هکتار جهت واگذاری به بنیاد مسکن روستایی و دیگر طرح های اجرایی تخصیص داده شده است .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود:کمیته استعدادیابی و بهره برداری اراضی از نیمه سال 85 در استان کار خود زرا اغاز کرده است .

موسی صابری خاطر نشان کرد:این کمیته براساس فرایندی علمی اراضی ملی را استعداد یابی کرده و بهترین کاربری برای این نواحی اعم از جنگلی ،مرتعی ،باغی و غیره را تعیین می کند .

وی افزود:افرادی که نسبت به ملی بودن اراضی مورد نظر اعتراض دارند می توانند با ارایه مدارک و اسناد به شعبه ویژه مستقر در دادگستری بجنورد مراجعه تا به اعتراض آنها وقف مقرارت رسیدگی گردد و همچنین افرادی که قبل از تاریخ شهریور 92 اعتراض خویش را در کمیسیون ماده واحده مستقر در ادارات منابع طبیعی شهرستانهاثبت نموده اند با مراجعه به کمیسیون مذکور پیگیری لازم را به عمل آوردند .

موسی صابری گفت:براساس قوانین جاری ريال،اراضی ملی برای اجرای طرح های کشاورزی و دامپروری و غیر کشاورزی بر اساس دستور العمل واگذاری بصورت اجاره به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می شود .

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع ،بیش از 183 هزار هکتار 434 هزار و 550 هکتار جنگل است ./س

برچسب ها: استعداد ، یابی ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.