بیستمین دوره مسابقات دو و میدانی آسیا از 12 تا 16 تیر در حالی برگزار می شود که چشم امید همه به دو استقامت و نمیه استقامت دوخته شده است

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بیستمین دوره مسابقات دو و میدانی آسیا از 12 تا 16 تیر برگزار می شود که در این رقابت ها 580 ورزشکار از 43 کشور آسیایی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

ملی پوشان ایرانی درحالی این رقابت ها را آغاز می کنند که بیشترین امید ها برای مدال آوری دو استقامت و نیمه استقامت است.


** مرادی، هم چنان مدعی قهرمانی

وی با رکوردهای خوبی که از سال 2005 تاکنون ثبت کرده است از مدعیان اصلی دو 800 و 1500 متر است، وی قبل از اعزام به مسابقات آسیایی اعلام کرد سهمیه مسابقات جهانی در چنگم است.

علاوه بر سجاد مرادی، برادرش امید و احسان مهاجر شجاعی با 24 دونده آسیایی رقابت می کنند.

سجاد مرادی علاوه بر طلای آسیا در سال های 2009 .2010 تجربه دو حضور در المپیک های پکن و لندن را نیز دارد.


** احمد فرود به دنبال رکورد سجادی

در حال حاضر حمید سجادی ، معاون و زیر ورزش ، رکورد دار 3000 متر با مانع ایران است و احمد فرود با رکورد 8 دقیقه و 50 صدم ثانیه ملی پوش ایران در هند است و چنانچه بتواند رکورد خود را به ثبت برساند می تواند یکی از مدعیان باشد.


***دو سرعت و 2 پدیده

حسن تفتیان با ثبت رکورد 10/21 در مسابقات دو 100 متر جام کازانف ضمن کسب سهمیه B مسابقات جهانی، رکورد ایران را در این ماده جا به جا کرد

وی قبل از اعزام رضا قاسمی را حریف اصلی و دونده بزرگی نامید که افتخار دویدن در المپیک را نیز دارد ولی به کسی اجازه نمی دهد که رکوردش را تصاحب کند.

پیش از تفتیان، رضا قاسمی پسر باد ایران لقب گرفته بود و ضمن شکستن رکورد عبد الغفار سقر در گروه المپیکی های لندن قرا گرفت اما با ثبت رکورد 10 ثانیه و 31 صدم ثانیه از رسیدن به فینال باز ماند و با کسب رتبه 34 لندن را ترک کرد.

چنانچه قاسمی نیز بتواند سهمیه مسابقات جهانی را کسب کند برای اولین دو دونده سرعت از ایران در رقابت های جهانی حاضر می شوند.


**باران، بدشانسی برادران صمیمی

با غیاب احسان حدادی در رقابت با آسیایی ها، امید جامعه دو و میدانی به محمد و محمود صمیمی در پرتاب دیسک دوخته شده است.

محمود صمیمی در آخرین گفتگوی خود با یکی از رسانه ها اعلام کرده بود که طبق اطلاعات ما مسابقات آسیایی در روزهای بارانی هند برگزار می شود و این شرایط امکان پرتاب مناسب را به ما نمی دهد هرچند برای کسب سهمیه مسابقات جهانی تمامی تلاش خود را می کنیم در پرتاب چکش نیز کاوه موسوی و رضا مقدم نمایندگان ایران هستند.


**10 گانه و یک امید قهرمانی

در ماده 10 گانه هادی سپهرزاد پس از یک اردوی یک ماهه در آلمان اکنون با آمادگی این رقابت ها را آغاز می کند و امیدوار است بار دیگر قهرمانی نوزدهمین دوره این رقابت ها را تکرار کند.


**ربانی، پرتابگری بی راهنما

محمد محسن ربانی پس از 3 سال تمرین کردن بدون مربی در این رقابت ها شرکت می کند و چنانچه بتواند رکورد مطلوبی را به ثبت برساند، پدیده خواهد بود.

علاوه بر این محمد ارزنده و کیوان قنبرزاده در پرش طول و ارتفاع پرنده های ایرانی این عرصه هستند که با رقیبان آسيايي وارد پيکار مي شوند.


**دو امدادی و رکورد نوبرانه

رکورد دو امدادی ایران 31 خردادماه در مرحله اول مسابقات لیگ شکسته شد تا علاوه بر سر شکسته و بخيه هاي سجاد مرادی شگفتی این دوره از رقابت ها لقب بگیرد.

این بار دوندگان این ماده مصمم هستند تا بار دیگر ضمن جابجایی رکورد ایران به مدال این رقابت ها دست یابند.


**بانوانی که همچنان امید دارند

لیلا رجبی تنها دو میدانی کار این رقابت هاست که سهمیه مسابقات جهانی را در اختیار دارد و مریم طوسی و سپیده توکلی در دو سرعت و 7 گانه ملی پوشانی هستند که در مصاف با رقبا به میدان می روند./مح

گزارش از فاطمه قوتي

برچسب ها: دو میدانی ، آسیا ، استقامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار