معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از ساخت 200 هزار مسکن در طرح نهضت مسکن از سوی سازمان بهزیستی برای مددجویان خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان باید طی پنج سال ساخته و تحویل مددجویان داده شود

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد نفریه اظهار کرد: قرار شده است در سال جاری 100 دستگاه آمبولانس جدید وارد سیستم اورژانس اجتماعی بهزیستی شود.

وی با اشاره به روند مطلوب این عملیات گفت: تا به حال 85 دستگاه آمبولانس مناسب سازی شده  و در صورت تکمیل امور مربوطه تمامی دستگاه‌ها به مراکز استان‌ها تحویل داده می‌شود.

نفریه افزود: سهم بهزیستی چهارمحال و بختیاری سه دستگاه است که نسبت به سایر استان‌ها و میزان جمعیت تحت پوشش تعداد مناسبی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی از ساخت 200 هزار مسکن در طرح نهضت مسکن از سوی سازمان بهزیستی برای مددجویان خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان باید طی پنج سال ساخته و تحویل مددجویان داده شود و این طرح نسبت به مسکن مهر مزایای بیشتری دارد از جمله اینکه مبلغ وام اعطایی بیشتر و سود دریافتی آن کمتر است.

نفریه با بیان اینکه تا به حال 185 هزار واحد مسکن آماده واگذاری است، اذعان کرد: از این تعداد مسکن 35 هزار واحد تحویل داده شده و 70 هزار آن در مرحله نازک کاری است و به زودی تحویل داده خواهند شد.

وی، سازمان بهزیستی را دیدبان دولت دانست و گفت: به دلیل ارتباط مستقیم و قوی بهزیستی با مردم و داشتن کانال‌های ارتباطی مانند خطوط 1480 حوزه مشاوره، اورژانس اجتماعی با شماره 123 و شماره 09628که خط ملی اعتیاد است در زیر پوست شهر نفوذ کرده و از جدیدترین رخدادهای شهر مطلع می‌‍شود.

این مسئول با اشاره به برخی مراکز خدمت‌رسان بهزیستی تاکید کرد: در کشور 31 خانه سلامت، 31 مرکز بازپروری و 175 مرکز اورژانس اجتماعی خدمت می‌کنند.

نفریه از وجود 10 میلیون تیم اجتماع محور در کشور خبر داد و تصریح کرد: اعتیاد یک مفهوم عام است و در هر استان، شهر و محلی مفهوم خاص خود را دارد و مردم همان منطقه می‌توانند بهترین برنامه‌ریزی را برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند و در شکل گروه‌های مردمی با این بلای خانمان سوز مبارزه کنند.

این مسئول ادامه داد: بیشتر تلاش تیم‌های اجتماع محور آموزش آگاهی دادن و اطلاع رسانی به جامعه است و در سال گشته تاثیر به سزایی در سطح گروه‌های هدف خود داشته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور در اولویت قرار گرفتن یارانه‌ها و حرکت آن به سمت دستگاه‌های حمایتی و بهزیستی را از اولویت‌های دولت یازدهم دانست و ابراز کرد: در سال‌هایی که هدفمندی یارانه‌ها در کشور اجرا شد بسیاری از امور بهزیستی با استفاده از یارانه‌ها رونق گرفت و نیمی از مشکلات برخی از حوزه‌ها با تخصیص اعتبار برطرف شد.

وی افزود:اقداماتی مانند مبارزه با اعتیاد و بیمه تامین اجتماعی از محل هدفمند کردن یارانه‌ها انجام شد و امید می‎رود این مسیر همچنان ادامه داشته باشد.

نفریه با اشاره به خواسته‌های سازمان بهزیستی از دولت یازدهم ادامه داد: انتظار می‎رود در دولت جدید بر روی مسائل پیشگیرانه در برابر آسیب‌های اجتماعی و به صورت ویژه اعتیاد توجه خاص شود و در سطح‎بندی خدمات انجام شده و چتر حمایتی افراد بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد.
برچسب ها: مسکن ، مددجویان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.