معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به همراه استان‌های خوزستان، یزد و البرز کاندیدای دریافت لوح زرین مطالعه و معرفی به عنوان پایتخت کتاب ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جعفر نوخواه دیروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و خیرین مدرسه‌ساز نمین اظهار داشت: برای به دست آوردن این جایگاه با عظمت که در سایه تلاش‌ها و پیگیری‌های مختلف انجام شده تمامی تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های مطالعه است کهبه طور حتمبا زیرساخت‌هایی که در اردبیل فراهم شده می‌توان به این عنوان ارزشمند دست پیدا کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مختلفی در توسعه کتابخانه‌های عمومی انجام شده بهگونه‌ای کهدر یک حرکت هماهنگ و همراه با ارزش‌های معنوی امیدواریم چنین توفیقی را نصیب استان اردبیل کنیم تا اردبیل پایتخت مطالعه لقب بگیرد.

نوخواه با اشاره به توسعه بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان به اخذ رتبه‌های برتر استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در حدود 20 مورد آن هم در فضاهای پرتردد شهری از جمله این اقدامات است که قطعاً این فرآیند گسترش یافته و هشت ایستگاه جدید نیز در مناطق مختلف راه‌اندازی می‌شود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین خاطر نشان کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی و تجهیز فضاهای پرتردد شهری به امکانات مطالعه در دستور کار قرار گرفته که سرعین، خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد از جمله این مناطق است.

در ادامه این جلسه رئیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل نیز بیان کرد: تاکنون به همت خیرین 50 هزار نسخه خطی گران‌ قیمت به این انجمن اعطا شده است.

اصغر تقی‌زاده شکیبا گفت: ما به سرعت در تمام شهرستان‌ها انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را راه‌اندازی می‌کنیم که در این زمینه شهرستان نمین جزو مناطق پیشگام استان به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با حرکت‌های شروع شده رغبت بیشتر خیرین را در امر کتابخانه‌سازی شاهد و ناظر باشیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، کتابخانه ، های ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.