نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه بخش کشاورزی و افزایش اشتغال پایدار در این بخش، اهداف کشور در تحقق اقتصاد غیر نفتی را محقق می کند.

مجید جلیل سرقلعه گفت: در دولت های گذشته، اقدامات فراوانی برای کاهش سهم نفت در اقتصاد کشور انجام شده است ولی تاکنون این هدف محقق نشده است.
وی با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور تحت تاثیر عواملی نظیر معادلات سیاسی، اقتصادی و معادلات داخلی و بین المللی قرار دارد، افزود: نوسان رد قیمت نفت و کاهش این درآمدها، بر بخش های دیگر اقتصاد نقش مخربی می گذارد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رشد جمعیت، نیاز بخش های مختلف اقتصادی به ستاده بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال و امکان کسب درآمد ارزی از یک سو و ظرفیت قابل ملاحظه افزایش محصولات بخش کشاورزی به لحاظ تنوع شرایط آب و هوایی و اقلیمی، زمین های حاصلخیز، مراتع و جنگل ها و نیروی کارآماده برای فعالیت از سوی دیگر توجه بیشتر به بخش کشاورزی را در کشور ضروری کرده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه بخش کشاورزی می تواند، بخش مهمی از اهداف تولید و اشتغال کشور را محقق کند و بخش کشاورزی نیاز به تامین زیر ساخت های پرهزینه ندارد.
جلیل سرقلعه گفت: پرداخت معافیت های مالیاتی، مشوق های تولید به صورت یارانه، اعطای تسهیلات بانکی ارزان همراه با نظارت دقیق، ارائه مشاوره های فنی و علمی، توسعه مجتمع های کشت و صنعت، گسترش صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی و بازاریابی داخلی و خارجی محصولات، از راهکارهای مناسب به منظور توسعه بخش کشاورزی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در این بخش است.
وی افزود: دولت یازدهم نیز باید با تشکیل کابینه ای قوی و اهتمام جدی به بخش کشاورزی، توسعه پایدار این بخش را در دستور کار قرار دهد./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.