مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: با وجود وعده و وعید‌های فراوان از سوی مسئولان هنوز حقوق بازنشستگان براساس افزایش نرخ تورم افزایش نیافته و قانون افزایش حقوق بازنشستگان به صورت ناقص اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مجید روستایی با اشاره به اینکه فرهنگیان بازنشسته خواستار حمایت‌های دولتی هستند، اظهار کرد: بازنشستگان فرهنگی اعتراض‌ها و شکایت‌های بسیاری را نسبت به عدم افزایش حقوق آنها براساس نرخ تورم داشتند.

وی با بیان اینکه شکایت‌های بسیاری از سوی بازنشستگان فرهنگی مبنی بر عدم افزایش حقوق این افراد براساس نرخ تورم به دیوان عدالت صورت گرفت، افزود: دیوان عدالت نیز به نفع این افراد رأی صادر کرد و صندوق بازنشستگی را مکلف به پرداخت حقوق بازنشستگان فرهنگی براساس نرخ تورم کرده است.

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با تاکید بر اینکه بر این اساس مقرر شده است که پیگیری‌های لازم برای اختصاص بودجه‌های مورد نیاز از سوی دولت برای پرداخت حقوق این افراد براساس نرخ تورم انجام شود، تصریح کرد: با وجود وعده و وعید‌های فراوان از سوی مسئولان هنوز حقوق بازنشستگان براساس افزایش نرخ تورم افزایش نیافته و قانون افزایش حقوق بازنشستگان به صورت ناقص اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال حقوق بازنشستگان 25 درصد افزایش یافته، اما نرخ تورم نیز 35 درصد است، ادامه داد: امیدواریم که با این پیگیری‌ها حقوق تمام بازنشستگان براساس نرخ تورم افزایش پیدا کند و با تحقق این موضوع درصد بالایی از مشکلات و معضلات بازنشستگان به عنوان یکی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه برطرف ‌شود.

روستایی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق این افراد باید متناسب با افزایش نرخ تورم باشد، تاکید کرد: امیدواریم که این پیگیری‌ها به نتیجه برسد و افزایش حقوق بازنشستگان براساس افزایش نرخ تورم به عنوان یکی از مطالبات تمام این افراد در آینده‌ای نزدیک محقق شود.
برچسب ها: اصفهان ، بازنشستگان ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.