کارشناس مسئول آبیاری تحت فشار اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، سالانه پنج هزار هکتار از اراضی این استان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز می شود.

بیژن یادگاری افزود: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار به نحو مطلوب عمل کرده به گونه ای که در سال گذشته، حدود 9 هزار و 500 هکتار از اراضی این استان به این سیستم تجهیز شده است.
وی سطح تعیین شده برای اجرای این پروژه ها در سال جاری را، پنج هزار هکتار اعلام کرد و اظهارداشت: پیش بینی می شود امسال شش هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری با 300 میلیارد ریال اعتبار دولتی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شود.
یادگاری زمان آغاز اجرای پروژه های آبیاری نوین در این استان را سال 89 عنوان و تصریح کرد: به دلیل پرداخت وام های بلاعوض در دو سال ابتدایی اجرای این طرح، استقبال خوبی از سوی بهره برداران از این طرح صورت گرفت.
وی اجرای این پروژه ها را مستلزم وجود زمین مستعد و شرایط مساعد آب و خاک دانست و حدود نیمی از اراضی استان چهارمحال و بختیاری را مستعد تجهیز به سیستم های نوین آبیاری عنوان کرد.
تاکنون 43 هزار هکتار از 278 هزار هکتار اراضی باغی، زراعی و آیش استان چهارمحال و بختیاری به سیستم های آبیاری نوین تجهیز شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.