معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد طرح توسعه کاربرد عوامل بیولوژیک و استفاده بهینه از کود و سم در کشاورزی که در شهرستان بابل برگزار شد گفت:رسالت اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران تأمین امنیت غذایی و تولید محصولات سالم و استاندارد با استفاده از عوامل بیولوژیک و کاهش مصرف سموم شیمیایی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران 

ابطالی شهرستان بابل را بزرگترین شهرستان تولید کننده برنج در کشور بیان کرد و افزود:کشاورز برنجکار بابلی نخستین علامت تشویقی استاندارد تولید محصول برنج گرفته شد.

وی با اشاره به ویژگی های خاص برنج تولیدی امسال مازندران،اعلام کرد جمعیت کرم ساقه خوار در استان با توجه به شرایط اقلیمی مناسب،کاهش یافته است و شرایط برای انجام مبارزه بیولوژیک در نسل دوم هم فراهم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل نیز در این نشست به ارائه گزارشی از زراعت برنج شهرستان پرداخته و ضریب کشت در این شهرستان را 84/1 اعلام کرد و گفت: این ضریب کشت، بالاترین درصد ضریب کشت در استان مازندران است.

وی همچنین تاریخ اولین برداشت برنج شهرستان را 18 تیر اعلام کرد افزود: خزانه گیری و بذرپاشی برای کشت مجدد آغاز شده است و برنامه ریزی برای انجام پرورش رتون در سطح 17000 هکتار به عمل آمده است./س

برچسب ها: غذا ، اولویت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.