ناخدا راجرز با وجود اشتباهی که در حمله به هواپیمای ایرانی داشت هنگام بازنشستگی مدال افتخار گرفت
ناخدا چه غلطی می کند؟
مدت ها بعد از این حادثه ناخدا راجرز فرمانده یو اس اس وینسنس در یک مصاحبه با شبکه نشنال جئوگرافیک گفت که از نظر او سیگنال های دریافتی برای غیرنظامی و بی خطر دانستن هواپیما کافی نبوده و او به همین دلیل دستور آتش را علیه هواپیمای مسافری ایران صادر کرده است.
اما ناخدا دوم دیوید کارلسون فرمانده یو اس اس اسلایدز در سال 2005 در بازگویی خاطراتش می گوید: «سیگنال های نیروهای نظامی ایران کاملا واضح بود و جایی را برای اشتباه باقی نمی گذاشت. وقتی راجرز اعلام کرد که می خواهد هواپیمای ایرانی را سرنگون کند دوباره مانیتورهای کشتی را چک کردم و دیدم هواپیما دارد اوج می گیرد. به خدمه ام گفتم: معلوم هست راجرز دارد چه غلطی می کند؟»
مسافران و خدمه پرواز شماره 655
غرامت بدون پذیرش اتهام
بعد از وقوع این حادثه دولت آمریکا ۵۵ میلیون دلار به خانوادههای قربانیان و ۴۰ میلیون دلار برای غرامت ناشی از سقوط هواپیمای مسافربری به عنوان کمک بلاعوض به ایران پرداخت کرد. اما هیچ مسئولیتی درباره این حادثه به عهده نگرفت و هیچکدام از خدمه ناو وینسنس تحت پیگرد قرار نگرفتند. ویل راجرز، فرمانده این ناو هم چند سال بعد هنگام بازنشستگی مدال افتخار گرفت.
"
تشییع پیکر کشته شدگان حادثه 12تیر
هر سال برای بزرگداشت این حادثه در حاشیه خلیج فارس مراسم گلباران برگزار می شود