فشار نقدینگی موجب شده نتوانیم به تعداد مورد نیاز دارو خریداری کنیم و بسته به پتانسیل اقتصادی گردش کاری داریم.

دکتر جلیل سعیدلو، رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه داروخانه‌ها هم اکنون حدود هشت ماه مطالبات از بیمه‌های پایه دارند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دولت باید حمایت‌های خود را به سازمان‌های بیمه‌گر اختصاص دهد و متقابلا بیمه‌ها نیز کمک‌های دولت را در اختیار بیماران قرار دهند.

وی افزود: بیماران نباید متوجه افزایش قیمت داروها شوند و دغدغه بیمار تنها خود بیماری باشد نه مسائلی مالی و افزایش قیمت‌هایی که مشمول برخی از اقلام دارویی شده است.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی به شرکت‌های تولیدی و توزیعی و نهایتا داروخانه‌ها موجب می‌شود در یک برهه زمانی با کمبود مقطعی دارو مواجه شویم اذعان داشت: سیستم بانکی باید تسهیلاتی را برای صنعت دارویی از شرکت‌های تولیدی گرفته تا داروخانه‌ها و مراکز دولتی در نظر بگیرد تا چرخه دارویی کشور به لحاظ مالی گردش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان انجمن داروسازان ایران و سایر ارگان‌های مربوط در حال حاضر با وجود تمامی مشکلات مالی بیماران برای تهیه داروهای مورد نیاز خود با مشکل خاصی مواجه نیستند اما مسئولان امر در دولت جدید باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند./ح

برچسب ها: پتانسیل ، اقتصاد ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.