معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در جریان زلزله شنبه در مجموع 160 دستگاه آمبولانس در مناطق زلزله‌زده مستقر شده و خدمات‌رسانی کردند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  شاپور رستمی صبح امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده دشتی در جمع خبرنگاران با تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته در جریان زلزله 6.1 ریشتری در شنبه گفت: در راستای امدادرسانی به زلزله‌زدگان دو بیمارستان صحرایی فعال کردیم و 160 دستگاه آمبولانس در مناطق زلزله‌زده امدادرسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شش کامیون دارو بین زلزله‌زدگان توزیع و کلینیک دندانپزشکی رایگان هم مستقر شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در جریان زلزله شنبه یک‌هزار و 170 مصدوم حادثه معالجه و درمان شده و در مجموع 102 عمل جراحی هم انجام گرفت.

رستمی با اشاره به اعزام نیروی انسانی یگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در استان به مناطق زلزله‌زده گفت: این نیروها شامل دو گردان از نیروهای بسیجی به مناطق زلزله‌زده به فرماندهی سپاه صادق (ع) بوشهر، منطقه دوم دریایی ارتش، پایگاه ششم شکاری و آواربرداری دستی برای بیرون کشیدن وسایل مردم از زیر آوار و بهره‌گیری از ظرفیت لجستیکی و بیمارستانهای یگانهای نظامی و انتظامی مستقر در استان بود.

این مسئول افزود: در جریان زلزله شنبه شاهد مشارکت و همکاری استان‌های فارس، هرمزگان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان ، چهارمحال و بختیاری، کرمان و لرستان و کرمانشاه از طریق اعزام تیم های امدادی و ارسال تجهیزات، امکانات و نیازمندیها بودیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر متذکر شد: بهره گیری از ظرفیت مجموعه وزارت نفت شامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت ملی  پایانه‌های نفتی ایران و... شامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بالگرد، چادر، پتو، مواد غذایی از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.    

وی در پایان اذعان داشت: در ادامه امدادرسانی به زلزله‌زدگان تعداد سه دستگاه یخ ساز و سه دستگاه نانوایی سیار  در مناطق مختلف زلزله‌زده نصب و راه اندازی شد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.