يک کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه سقوط هواپيماي مسافربري ايران توسط ناو آمريكايي فاجعه‌اي است که هيچ‌گاه تاريخ جمهوري اسلامي ايران آن را به دست فراموشي نخواهد سپرد، گفت: هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري ايران روي آب‌هاي خليج‌فارس و شهادت تمامي مسافران اين هواپيما به دست آمريكا، يكي از فجيع‌ترين و وحشيانه‌ترين اقدامات ضدانساني اين دولت به شمار مي‌رود.

" سيد جلال فياضي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سالگرد سقوط هواپيماي مسافربري ايران توسط ناو آمريكايي، گفت: هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري ايران روي آب‌هاي خليج‌فارس و شهادت تمامي مسافران اين هواپيما به دست آمريكا، يكي از فجيع‌ترين و وحشيانه‌ترين اقدامات ضدانساني اين دولت به شمار مي‌رود.

وي با تاكيد براينكه پرونده سياه دولت آمريكا مملو از اين قبيل جنايات است، افزود: بمباران هيروشيما و ناكازاكي، شكنجه مردم بي‌گناه در زندادن‌هاي گوآنتانامو، حمله به مردم بي‌دفاع افغانستان و عراق و صدها هزار كشتار و جنايت در حق كشورهاي مظلوم منطقه نمونه‌ها بارز نقض آشكار حقوق بشر از سوي آمريكا به شمار مي‌رود.
 
فياضي تصريح كرد: نكته حائز اهميت در اينجا آن است كه چگونه كشورهايي كه خود را مدعي حقوق بشر و حقوق فردي انسان‌ها مي‌دانند با شيوه‌هاي گوناگون و توجيهات مختلف به چنين اقدامات جنايتكارانه‌اي دست مي‌زنند.
 
اين كارشناس سياست خارجي مدال افتخار ناخداي ناوجنگي وينسنس از سوي مجامع بين‌المللي را بيانگر پرونده سياه دولت آمريكا دانست و افزود: کنترل ايميل‌هاي شخصي افراد و شنود تلفن‌ شهروندان آمريکايي و اروپايي و به نوعي اقدامات جاسوسي اين دولت نشان‌دهنده برخوردهاي دوگانه غرب با مسائل مختلف است.
 
فياضي تصريح کرد: برخوردهاي دوگانه و گزينشي دولت آمريکا با مسائلي همچون آزادي، حفظ حريم شخصي افراد، دفاع از حقوق بشر و صدها مسائل از اين قبيل نمونه بارز نقض موازين بين‌المللي از سوي آمريکاست.
 
اين کارشناس سياست خارجي در پايان سقوط هواپيماي مسافربري ايران توسط ناو آمريكايي را اقدامي ضدبشري از سوي اين کشور دانست که هيچ‌گاه تاريخ جمهوري اسلامي ايران آن را به دست فراموشي نخواهد سپرد و خاطرنشان کرد: آمريکا کشوري که مدعي تعامل با کشورهاي منطقه است بايد در رفتارهاي خصمانه‌اش عليه ايران و ساير کشورهاي خاورميانه تجديد نظر کند تا بر مبناي آن زمينه تعامل فراهم شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: آمریکا ، ناو ، جنگی ، ایران ، فاجعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار