عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غرب و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند اخوان‌المسلمین زمام امور را در مصر به دست گیرد از این رو محمد مرسی باید با تدبیر این موضوع را مدیریت کند.

مهدی دواتگری نماينده مردم مراغه و عجب‌شير در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره وقایع اخیر مصر و عملکرد اخوان‌المسلمین اظهار داشت: اخوان‌المسلمین در به قدرت‌‌رسیدن محمد مرسی تاثیر بسزایی داشتند و وی پس از به قدرت رسیدن سیاست خود را تعامل با گروه‌های مختلف اعلام کرد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در هفته‌های اخیر کشتار سیاسی شیعیان در مصر باعث افزایش فتنه‌گری سلفی‌ها در این کشور شد.  
 
وی تاکید کرد: مصر باید به سمت ثبات حرکت کند و از تندروی‌ها بپرهیزد.  
 
دواتگری با اشاره به کاهش میزان اقبال از اخوان‌المسلمین در مصر تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان ثبات در مصر نیستند چرا که ایجاد ثبات در مصر زمینه تضعیف اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی را به وجود می‌آورد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اگر مصر به سمت ثبات حرکت کند ، قطعا حقوق مردم مسلمان و اقوام عرب در این کشور برابر می‌‌شود، از این رو غرب و رژیم صهیونیستی با بر هم زدن این شرایط می‌خواهند به اهداف خود دست یابند.  
 
این نماینده مجلس با اشاره به نقش عربستان در وقایع اخیر مصر اظهارداشت: عربستان می‌خواهد دولتی در مصر حکومت کند که هماهنگی لازم را با آل سعود داشته باشد ولی ملت مصر آنقدر از جایگاه ویژه‌ای در کشورهای اسلامی برخوردار است که با ایجاد ثبات در این کشور با منافع غرب مقابله خواهد کرد.  
 
وی با تاکید بر اینکه از آنجایی که رژیم صهیونیستی و غرب نمی‌خواهند اخوان‌المسلمین زمام امور را در دست گیرد، گفت: محمد مرسی باید با تدبیری مناسب این موضوع را مدیریت کند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار