یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ائتلاف اتحاديه اروپا و شوراي همکاري خليج فارس بسيار ناکارآمد است اما اين ائتلاف با اين وجود با صادر کردن بيانيه به‌دنبال تاثيرگذاري درنظام بين‌الملل است.

" حسن لاسجردی " در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه بيانيه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس نسبت به ايران برچند محور استوار است، گفت: محور اول به جهت‌گیری دولت و مباحث سیاست خارجی و واکنش‌های سیاسی به این نوع اظهارنظر و محور دوم به مسائل امنیتی که شامل مباحث مربوط به خلیج فارس و پیشرفت‌های هسته‌ای است، مربوط مي‌شود.
 
وي تصريح کرد: ائتلاف اتحاديه اروپا و شوراي همکاري خليج فارس بسيار ناکارآمد بوده اما با صادر کردن بيانيه  به‌دنبال تاثيرگذاري درنظام بين‌الملل است.

لاسجردي افزود: در مقابل بيانيه‌هايي که عليه کشورمان صادر مي‌شود بايد با برنامه‌ریزی و نقشه‌سازی جدید، در چارچوب حوزه دیپلماتیک عمل شود، چرا که فضای خصومت و نداشتن نگاه مثبت به آینده می‌تواند آسیب‌ها و خساراتی را به همراه داشته باشد.
 
اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید بتواند در مقابل اين‌گونه اقدامات عکس‌العمل مناسب از خود نشان دهد تا اقدامات خصومت‌گرايانه غرب و متحدانش را مديريت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار