مخالفان مصری روز سه شنبه به طور کامل حمایت ارتش را در رویارویی با محمد مرسی رییس جمهور مصر احساس می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره انگلیسی ، شیرین تدرس خبرنگار این شبکه در میدان تحریر گفت معترضان حاضر در میدان تحریر با عبور هلیکوپترهای نظامی از فراز این میدان با زدن سوت حمایت خود را از ارتش اعلام می کنند.

ارتش مصر و هواداران مخالفان مرسی با این اقدام خود قصد دارند نشان دهند دست در دست یکدیگر هستند و کاملا مشخص است که حمایت ارتش را احساس می کنند در همین حال شمار مستعفیان کابینه مرسی در حال افزایش است. در نشست صبح روز سه شنبه کابینه مصر هفت وزیر شرکت نکردند. وزرای دفاع، کشور و خارجه مصر مهمترین وزرایی هستند که در نشست روز سه شنبه کابینه شرکت نکردند.

طی ساعات اخیر همچنین اخباری درباره استعفای دو سخنگوی ریاست جمهوری و نیز سخنگوی کابینه مرسی استعفا کرده است. اینها به هیچ وجه اخبار خوبی برای محمد مرسی نیستند با این حال به رغم همه اعتراضات جاری در مصر، مرسی و اخوان المسلمین همچنین از حمایت گسترده ای در مصر برخوردارند.

طی ساعات آتی قرار است مردم نه تنها در قاهره بلکه در سراسر مصر در حمایت از مرسی به عنوان رییس جمهور قانونی و دموکراتیک مصر در خیابانها حاضر شوند و اعتراض خود را به آنچه کودتای غیرقانونی برضد مرسی توصیف کرده اند اعلام کنند.

از سوی  دیگر،  شایعاتی درباره احتمال حمله طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور مصر به تجمع کنندگان در مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه پخش شده است.

منابع مصری از حرکت شرکت کنندگان در چند راهپیمایی به سوی کاخ القبه خبر داد و افزود نیروهای امنیتی مصر تجمع کنندگان در مقابل کاخ الاتحادیه را به دقت بازرسی می کنند. این در حالی است که در میادین مختلف استان ها و شهرهای مصر تجمع و تظاهرات برگزار شده است.

برچسب ها: مصر ، مخالفان ، قاهره ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار