بر اساس گزارش‌ها، شرکت "پژو سیتروئن" براي فرار از بحران بدهي در اروپا و کاهش سوددهي، سومين کارخانه مونتاژ خود را در چین افتتاح مي‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، "فیلیپ وارين"، مدير اجرايي شركت پژو در مراسم افتتاحیه در "ووهان"، اعلام كرد: این طرح به ما کمک خواهد کرد که شرکت تا سال 2015، 5 درصد از بازار کشور چين را در اختيار بگيرد.

شركت خودروسازي مستقر در پاریس، که 40 درصد از وسایل نقلیه خود را در سال گذشته در اين شهر تولید كرده است، طي گزارشي اعلام كرد كه  576 میلیون یورو معادل 753 میلیون دلار در سال گذشته ضرر كرده است.

بر اساس اين گزارش، فروش خودرو در اروپا کاهش یافته و در ماه مه به پايين‌ترين سطح خود در 20 سال گذشته رسيده است و بر همين اساس رکورد بیکاری ناشی از رکود اقتصادی در منطقه یورو  تقاضا براي خريد خودروهاي پژو، رنو ، فیات و جنرال موتورز را كاهش داده است.

"کلاوس پور"، رئیس جهانی خودرو در "Ipsos" اظهار داشت كه چین احتمالا تنها راه برای خروج شركت پژو از مشكلات و بحران‌هاي مالي در اروپا است.

"كيو ژانداگ" مدير شركت پژو سيتروئن بيان كرد كه فروش پژو سیتروئن در چین با افزايش  33 درصدي در نیمه اول سال به 276،896 واحد رسید و این شرکت در حال برنامه ریزی است كه  11 مدل جديد دراين  کشور را تا سال 2015 معرفي كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: پژو ، کاهش ، خودرو ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار