نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز به ریاست علی کفاشیان در محل فدارسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در این نشست که با حضور علی کفاشیان، مهدی محمد نبی، سید محمد هادی آیت الهی، مهدی تاج، غلامرضا بهروان، علیرضا رحیمی، فریدون اصفهانیان، شهاب الدین عزیزی خادم، حیدر بهاروند و امیر حسین حسینی برگزار شد، رئیس فدراسیون فوتبال ابتدا گزارشی از عملکرد این فدراسیون و برنامه های صورت گرفته طی ماههای اخیر را ارائه کرد.

علی کفاشیان-رئیس فدراسیون فوتبال ضمن خیر مقدم و خسته نباشید به اعضای هیات رئیسه گفت: به شما به خاطر موفقیت های کسب شده توسط تیم ملی فوتبال که با لطف و نظر خداوند متعال همراه بود، خسته نباشید می گویم. تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست حریفان خود و بازی سختی که در کره جنوبی داشت، توانست به عنوان تیم اول گروه خود به رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل راه یابد که معتقدم  این امر بر عملکرد موفق فدراسیون فوتبال در چند سال گذشته صحه گذاشت. طی چند سال گذشته 2 بار به عنوان بهترین فدراسیون آسیا و دو بار به عنوان کاندیدا بهترین فدراسیون انتخاب شدیم که این انتخاب نقد و صحبتهای حاشیه ای زیادی را به همراه داشت و حتی در برخی از برنامه های تلویزیونی با ایجاد مسابقه پیامکی، موفقیت و عنوان برتر فدراسیون را با عنوان کردن مطالبی چون لابی و رفاقت زیر سوال بردند.اما بار دیگر صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی بر برترین بودن فدراسیون فوتبال ایران در آسیا صحه گذاشت.

رئیس فدراسیون در ادامه بیان کرد: اگردر فدراسیون های عضو فیفا فقط بخواهیم به رشته های ورزشی و زیر مجموعه آنها نگاهی گذرا داشته باشیم، متوجه می شویم که فوتبال ساحلی، فوتسال ، بانوان، تیم های پایه به عنوان زیر مجموعه های رشته ای این فدراسیون ها  هستند که خوشبختانه در تمامی رده ها به جز رده سنی جوانان ،  فدراسیون فوتبال ایران موفق بوده و نتایج درخشانی را کسب کرده است. به عنوان مثال در رشته فوتبال ساحلی پس از کسب عنوان قهرمانی المپیک آسیایی چین، قهرمانی غرب آسیا و کسب عنوان نخست رقابتهای قهرمانی آسیا به میزبانی قطر، جواز حضور در جام جهانی تاهیتی را کسب کردیم.در رده سنی نوجوانان نیز به رقابتهای جام جهانی 2013 امارات صعود کردیم. در فوتسال نیز همیشه قهرمان یا نایب قهرمان بوده ایم.در تیم های ملی بانوان نیز نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته و به مراحل بالاتر مسابقات قهرمانی آسیا راه یافتیم. اگر نگاهی گذرا به تیم های کره و ژاپن داشته باشیم متوجه می شویم که تیم ژاپن در رده جوانان و کره جنوبی در رده  نوجوانان در مسابقات جام جهانی حضور ندارند و با یک مقایسه کوتاه می توان فهمید که ایران در تمامی رده ها موفق بوده که تمامی این اتفاقات  به انسجام و همدلی اعضای فدراسیون،هیات رئیسه، هیاتهای فوتبال استانها و باشگاهها مربوط می شود. خوشحالم که فضایی ایجاد شد تا با رفتن به جام جهانی موج شادی در بین مردم ایجاد شود و حمایت مسئولان نظام و مهمتر از آن پیام رهبر معظم انقلاب بود که باعث دلگرمیان شد. وجود این فضای خوب در فوتبال بی شک باعث رشد هر چه بیشتر فوتبال ایران خواهد بود که همه این اتفاقات را مدیون لطف خداوند هستیم و امیدوارم با صبر، مقاومت و ممارست در مدت باقی مانده، عملکردبهتری داشته باشیم.

ور در ادامه در خصوص اخذ میزبانی های ایران برای مسابقات آسیایی گفت: ایران میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در رده های سنی نوجوانان و 15 سال را در تهران ومشهد بر عهده داشته و به بهترین شکل ممکن مسابقات را  برگزار کردیم که این امر رضایت، تقدیر و تشکر کنفدراسیون فوتبال آسیا را به همراه داشت. ضمن اینکه مهرماه میزبان مسابقات زیر 19 سال به میزبانی کرمان هستیم و درخواستهای میزبانی دیگری را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده ایم.

کفاشیان در ادامه با اشاره به  نقش مهم اعضای مجمع فدراسیون، گفت: نباید مغرور شویم و با اتحاد و همدلی با یکدیگر به فوتبال کمک کنیم و همه باید بدانیم که همه چیز در فوتبال  توسط اعضای مجمع مشخص خواهد شد و از مهدی  محمد نبی و مهدی تاج میخواهم تا هر چه زودتر برنامه ریزی های خود را برای برگزاری مجمع سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال انجام دهند. بر همین اساس ابتدا و پس از اتمام سال مالی، سازمان لیگ برتر مجمع را برگزار و سپس مجمع فدراسیون فوتبال باید برگزار شود.ما در مدیریت فوتبال با هیچ فردی عهد و اخوت نبسته ایم و معتقدم این اعضای مجمع هستند که تصمیم نهایی را می گیرند. البته از سازمان لیگ، مسئولان و کارکنان فدراسیون فوتبال، کمیته های انضباطی، استیناف و  کمیته اخلاق تشکرمی کنم. این کمیته ها با تصمیم های جدی که در رابطه با اتفاقاتی که بین برخی از تیم های لیگ دسته اول رخ داده بود، برخورد قاطعی داشته و بهترین تصمیم را گرفتند که این امر نشان از اقتدار برای ایجاد فضای فوتبال پاک  را دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه به نشستهای خود با سپ بلاتر و شیخ سلمان اشاره کرد و گفت: در نشستی که به همراه محمد نبی با بلاتر داشتیم، علاوه برگزارشی از روند فعالیتهای فدراسیون فوتبال ایران، از وی خواستیم تا در 5 و 6 نوامبر (14 و 15آبانماه ) در تهران حضور داشته باشد تا شاهد برگزاری همایش بین المللی علم و فوتبال باشد. همچنین در نشستی که طی چند روز گذشته با شیخ سلمان-رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتم قرار شد تا شهریور ماه سفری به تهران داشته باشد و آمادگی خود را برای حضور در همایش بین المللی علم و فوتبال اعلام کرد. همچنین در جلسه ای که با رئیس AFC برگزار کردم پیشنهاد تشکیل کارگروهی کشورهای منطقه آسیایی میانه که شامل 6 کشور هستند را به ایران دادند تا با برگزاری جلسه های متعدد  با محوریت ایران بتوانیم با قدرت هر چه بیشتر برای رشد این رشته ورزشی گام برداریم و اقدامات لازم را انجام دهیم. معتقدم این امر فرصت مناسبی است تا با انسجام به اهداف خود که همانا رشد و گسترش فوتبال است، برسیم.

کفاشیان در ادامه با اشاره به نشست خود با رئیس جمهور گفت: در نشستی که با دکتر احمدی نژاد-رئیس جمهور داشتیم از ما خواست تا برنامه های فدراسیون و تیم ملی را آماده و برایشان ارسال کنیم تا آنها را تصویب و برای رسیدن به اهدافمان ما را کمک کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه از عملکرد تیم ملی فوتسال بانوان و آقایان در مسابقات آسیایی کره جنوبی ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه پس از برگزاری اردوها و مسابقات برون مرزی که برای دو تیم ملی فوتسال آقایان و بانوان در نظرگرفته بودیم، اکنون این دو تیم نتیجه ماهها تلاش خود را گرفته و تا به امروز پیروز میدان بوده اند.تیم ملی فوتسال بانوان با شکست تیم های قدرتمندی چون ویتنام، تایلند، مالزی و هنک گنک، قرار است به مصاف تیم اندونزی برود تا وضعیتش برای حضور در رده بندی یا فینال مشخص شود و تیم ملی فوتسال آقایان نیز با برد پرگل برابر تیم های امارات و عراق با چین مسابقه دارد تا پس از پیروزی در این دیدار به مصاف برنده تایلند و لبنان در مرحله نیمه نهایی برود. تیم ملی فوتبال ساحلی نیز طی یکی دو روز آینده به بلاروس سفر خواهد کرد تا در یک تورنمنت 6 جانبه حضور داشته باشد و آمادگی های لازم را برای حضور در قابتهای مقدماتی جام جهانی تاهیتی کسب کند.

علی کفاشیان در پایان از مهدی تاج به خاطر هماهنگی با برنامه های کارلوس کی روش-سرمربی تیم ملی و همچنین برنامه ریزی های دقیق سازمان لیگ برتر برای انجام مسابقات لیگ در فصل آتی تقدیر و تشکر کرد./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار